Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kartoitus erikoiskahvien kulutuksesta kolmella eri Neste K -asemalla

Lõhmus, Anne (2018)

 
Avaa tiedosto
Lohmus_Anne.pdf (592.1Kt)
Lataukset: 


Lõhmus, Anne
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319715
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli keksiä erilaisia vaihtoehtoja erikoiskahvien (esimerkiksi latte, cappuccino, espresso) myynnin lisäämiseksi Neste K kauppiaan asemilla. Erikoiskahveja on jo markkinoinut Kesko, Neste ja kauppias itse, mutta myynti ei ole noussut. Tavoitteena on, että vuoden loppuun mennessä, erikoiskahveja ostettaisiin enemmän kuin tällä hetkellä. Tämä voisi myös onnistua tarjoamalla asiakkaille enemmän erikoiskahveja tai asiakkaille voitaisiin antaa myös erikoiskahvin oston yhteydessä erikoiskahvipassi.

Opinnäytetyön tutkimusongelma oli, miksi erikoiskahveja ei osteta yhtä paljon näillä asemilla, markkinointia on tehty saman verran kaikilla asemilla ja työntekijät ovat koulutettuja tekemään Nespresso -laitteella erikoiskahveja.

Jotta sain lisää tietoa, miksi erikoiskahveja ei osteta niin paljon, tein pienen kyselytutkimuksen. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä. Kyselyn pohjaksi käytettiin apuna asemilta saatuja tilastoja kahvien kulutuksesta. Kyselylomakkeita jaettiin asemilla noin viikon ajan, jonka jälkeen vastaukset analysoitiin.

Kyselystä saadut tulokset auttoivat selventämään, miksi erikoiskahveja ei osteta niin paljon. Kyselyn avulla saatiin myös selville, miten erikoiskahvien juonti jakaantuu miesten ja naisten kesken, ja kuinka usein kyselyyn vastanneet juovat erikoiskahveja.

Asemilla on Nespresso -koneet, joilla kahvit valmistetaan. Tuloksien merkitys on suuri, koska tämän opinnäytetyön avulla asemille pystytään lisäämään erikoiskahvien myyntiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste