Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

ITTE-mobiilisovelluksen käyttäjäkokemus

Aronen, Otto (2018)

Avaa tiedosto
Aronen_Otto.pdf (812.5Kt)
Lataukset: 


Aronen, Otto
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120420088
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimustyyppinen työ, jossa tutkimuksen kohteena on Kuopion yli-opistollisen sairaalan käytössä oleva itseilmoittautumisen mobiilisovellus, jolla sairaalaan saapuvat potilaat pystyvät tekemään ilmoittautumisen ennalta varattuun ajanvaraukseen. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli IT-alan yritys CGI Suomi Oy.

Työn tavoitteena oli ITTE-mobiilisovelluksen käyttäjäkokemuksen mittaaminen. ITTE-mobiilisovellus otettiin käyttöön asiakkaallamme toukokuussa 2018 ja käyttäjäkokemusta kerättiin sovellusta käyttäviltä henkilöiltä, eli sairaalaan saapuvilta potilailta.
ITTE-mobiilisovellus täydentää ITTE-itseilmoittautumisautomaatteja, tarjoten sairaalaan saapuville potilaille vaihtoehtoisen ja nopeamman ilmoittautumistavan.

ITTE-mobiilisovelluksen käyttäjäkokemus kerättiin potilailta haastatteluiden kautta. Potilaita haastateltiin Kuopiossa 24. – 25.9.2018. Haastattelut tehtiin suoraan sairaalan pääaulassa sen jälkeen, kun potilaat olivat tehneet omatoimisen ilmoittautumisen ajanvaraukseen ITTE-mobiilisovelluksella käyttäen omia älypuhelimiaan.
Haastatteluista saadun aineiston perusteella ITTE-mobiilisovelluksen käyttäjäkokemus saa-tiin mitattua. Haastatteluita saatiin kerättyä 15 kappaletta kahden päivän aikana Kuopiossa.

Lisäksi palautetta sovelluksesta saatiin myös sairaalan aulan henkilökunnalta, joiden yksi työtehtävistä on toimia potilaiden apuna muun muassa ilmoittautumisen kanssa. Heille poti-laat antavat ensi kädessä palautetta sairaalasta ja siellä olevista palveluista, myös itseilmoit-tautumisesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste