Valmennusyrityksen markkinointiprojekti : : Ratsastajan oheisliikuntaopas
Vuohelainen, Pia (2018)
Vuohelainen, Pia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120520223
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120520223
Tiivistelmä
Ratsastajan oheisliikuntaopas on digitaalinen opas, joka on vapaasti ladattavissa valmennusyritys Tehomuuntaja Oy:n sivustolta. Tämän projektin aikana kehitettiin suuri määrä sisältöä itse oppaaseen, kuvapankki, jossa on yli 800 kuvaa, sekä videokirjasto ratsastajille sopivista oheisliikuntaliikkeistä.
Työn aikana kehitetyn materiaalin tärkein tarkoitus on tukea urheiluvalmennusyritys Tehomuuntajan markkinointia ja uusasiakashankintaa. Tällä hetkellä yrityksen resursseista suurin osa menee käytännön valmennustyöhön ja uusasiakashankinta onkin enemmän asiakkaiden suositusten varassa. Valmennusyritys on erikoistunut ratsastajan fysiikkavalmennukseen sekä itse ratsastuksen lajivalmennukseen.
Sisältömarkkinointimateriaalin luominen ja jakaminen on suuri ponnistus pienelle yritykselle ja tämän oppaan luominen onkin ollut yritykselle sen historian suurin markkinointiponnistus. Oppaan visuaalisuuteen, kuviin, taittoon ja sisällön jaettavuuteen onkin kiinnitetty merkittävästi huomiota tässä projektissa.
Lyhyen aikavälin tuloksena Ratsastajan Oheisliikuntaoppaan lanseeraamisesta, saimme asiakkaiden tykkäyksiä, positiivista palautetta, yhteydenottoja ja loppujen lopuksi muutamia valmennussopimuksia. Yrityksen brändin tunnettavuus on myös noussut paljon halutun kohderyhmän sisällä eli sisältömarkkinointi materiaali on palvellut suunnitellusti.
Työn aikana kehitetyn materiaalin tärkein tarkoitus on tukea urheiluvalmennusyritys Tehomuuntajan markkinointia ja uusasiakashankintaa. Tällä hetkellä yrityksen resursseista suurin osa menee käytännön valmennustyöhön ja uusasiakashankinta onkin enemmän asiakkaiden suositusten varassa. Valmennusyritys on erikoistunut ratsastajan fysiikkavalmennukseen sekä itse ratsastuksen lajivalmennukseen.
Sisältömarkkinointimateriaalin luominen ja jakaminen on suuri ponnistus pienelle yritykselle ja tämän oppaan luominen onkin ollut yritykselle sen historian suurin markkinointiponnistus. Oppaan visuaalisuuteen, kuviin, taittoon ja sisällön jaettavuuteen onkin kiinnitetty merkittävästi huomiota tässä projektissa.
Lyhyen aikavälin tuloksena Ratsastajan Oheisliikuntaoppaan lanseeraamisesta, saimme asiakkaiden tykkäyksiä, positiivista palautetta, yhteydenottoja ja loppujen lopuksi muutamia valmennussopimuksia. Yrityksen brändin tunnettavuus on myös noussut paljon halutun kohderyhmän sisällä eli sisältömarkkinointi materiaali on palvellut suunnitellusti.