Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case Team Tzemppi
Iltanen, Sofia (2018)
Iltanen, Sofia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319669
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319669
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen kohdeyhdistykselle. Opinnäytetyössä on teoreettinen osuus, jossa käsittelen markkinointiviestinnän suunnittelua yhdistyksen näkökulmasta sekä toiminnallinen osuus, jossa olen tehnyt markkinointiviestintäsuunnitelman Team Tzemppi -yhdistykselle. Markkinointiviestintäsuunnitelma on ajankohtainen ja hyödyllinen Team Tzempille, sillä heillä ei aiemmin ollut laadittuna suunnitelmaa.
Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on ohjeistaa ja neuvoa yhdistystä markkinoinnillisissa valinnoissa tulevaisuudessa. Markkinointiviestintäsuunnitelma on oleellinen apu yhdistyksen tunnettuvuuden parantamisessa. Suunnitelman tavoitteena on myös saada yhdistykselle toivottua näkyvyyttä.
Kohderyhmän määrittely auttaa strategian suunnittelussa ja sen avulla pystytään keskittymään niihin kohdeasiakkaisiin, joita suunnitelmalla pyritään tavoittelemaan.
Markkinointiviestintäsuunnitelma on laaja, mutta pääosin se painottuu sosiaaliseen mediaan ja henkilökohtaiseen markkinointiin. Markkinointiviestinnänsuunnittelun teoriaosuudessa olen käyttänyt alan kirjallisuutta ja toiminnallisessa osuudessa yhdistyksen johdon ja jäsenten kokemuksia ja tietoja.
Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on ohjeistaa ja neuvoa yhdistystä markkinoinnillisissa valinnoissa tulevaisuudessa. Markkinointiviestintäsuunnitelma on oleellinen apu yhdistyksen tunnettuvuuden parantamisessa. Suunnitelman tavoitteena on myös saada yhdistykselle toivottua näkyvyyttä.
Kohderyhmän määrittely auttaa strategian suunnittelussa ja sen avulla pystytään keskittymään niihin kohdeasiakkaisiin, joita suunnitelmalla pyritään tavoittelemaan.
Markkinointiviestintäsuunnitelma on laaja, mutta pääosin se painottuu sosiaaliseen mediaan ja henkilökohtaiseen markkinointiin. Markkinointiviestinnänsuunnittelun teoriaosuudessa olen käyttänyt alan kirjallisuutta ja toiminnallisessa osuudessa yhdistyksen johdon ja jäsenten kokemuksia ja tietoja.