Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakassuhteiden johtamisen välineet isännöintiyrityksissä

Junnila, Annastiina (2018)

Avaa tiedosto
Junnila_Annastiina.pdf (489.2Kt)
Lataukset: 


Junnila, Annastiina
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121020689
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan asiakassuhteiden johtamisen nykytilaa ja mahdollisuuksia isännöintialalla. Lisäksi työssä tutkitaan asiakassuhteiden johtamiseen liittyvien työvälineiden hyödyntämis- ja kehittämismahdollisuuksia. Työn toimeksiantajana toimii suomalainen ohjelmistoyritys, jonka tuotteisiin kuuluu isännöinti- ja kiinteistöhuoltoyritysten käyttöön kehitetty ohjelmistokokonaisuus.

Opinnäytetyön tavoitteena on pohtia, miten asiakassuhteiden johtamista voitaisiin kehittää isännöintiyrityksissä, ja millaisia tietojärjestelmiä asiakassuhteiden johtamiseen tällä toimialalla tarvitaan. Työn teoriaosassa käsitellään asiakassuhteiden johtamisen osa-alueita sekä tietojärjestelmien hyödyntämistä asiakassuhteiden johtamisessa.

Tutkimusmenetelmänä on käytetty puolistrukturoitua haastattelua, joka tunnetaan myös nimellä teemahaastattelu. Haastateltaviksi valikoitiin isännöintiyritysten johtajia, joilla katsottiin olevan kokemusta ja näkemyksiä isännöintiyrityksen johtamisesta. Haastattelut käytiin joko haastateltavan taustaorganisaation toimitiloissa tai puhelimitse. Toteutetut haastattelut litteroitiin ja saadut vastaukset analysoitiin reflektoiden niitä teoriaan ja toimialan erityispiirteisiin.

Työn tuloksena on tuotettu sekä isännöintiyrityksille että työn toimeksiantajalle suunnattuja kehittämisehdotuksia, jotka perustuvat työn teoriapohjaan ja toteutettujen teemahaastattelujen pohjalta tehtyyn pohdintaan ja reflektointiin. Kehittämisehdotusten tavoitteena on antaa sekä isännöintiyrityksille että työn toimeksiantajalle eväitä isännöintiyrityksissä käytettävien toimintamallien ja tietojärjestelmien kehittämiseen ja sitä kautta isännöinnin asiakassuhteiden tehokkaampaan ja tuloksellisempaan johtamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste