YHTEISTYÖOHJEISTUS RAKENNUSHANKKEIDEN MARKKINOINTIIN
Tanskanen, Eetu (2018)
Tanskanen, Eetu
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121020798
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121020798
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää yhteistyöohjeistus Bluet Oy:n allasrakennushankkeiden toteutuksesta. Ohjeistuksen tarkoituksena on auttaa Bluet Oy:tä kasvattamaan omaa yhteistyöverkostoa, sekä luoda uusia asiakassuhteita. Konkreettisena tuotteena tässä opinnäytetyössä toteutetaan Bluet Oy:n rakennushankkeisiin käytännön toiminnan ohjeistus, joka kuvaa rakennusprosessin systemaattisen etenemisen, sekä konkretisoi potentiaaliselle asiakkaalle vaikeasti ymmärrettävää asiantuntijapalvelun prosessia. Ohjeistus edesauttaa yrityksen ja asiakkaan kommunikaatiota, sekä sitä voidaan tulevaisuudessa käyttää uusien asiakassuhteiden luomisessa ja tuotteiden markkinoinnissa.
Kysymyksessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka raportti koostuu neljästä eri osiosta, joita ovat empiirinen osuus, teoreettinen kokonaisuus, graafinen toteutus, sekä oman opinnäytetyöprosessin esittely ja arviointi. Opinnäytetyön empiiriseen osuuteen sisällytetään asiantuntijahaastattelu, jonka tuloksia verrataan opinnäytetyön teoreettisen osuuden havaintoihin. Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskustelee asiantuntijapalvelumarkkinoinnin sekä palveluntuotteistamiseen liittyvien tietoperustojen ympärillä.
Opinnäytetyön produkti toteutetaan tutkimuksessa havaittujen tulosten, haastattelujen ja teoriaosuuden perusteella.
Produkti (ts. ’’yhteistyöohjeistusesite’’) tullaan toteuttamaan Adobe InDesign CC -taitto-ohjelmalla. Produktin toteutuksessa tutustutaan toimeksiantajayrityksen graafisiin elementteihin, joita noudattamalla esitteestä saadaan helposti tunnistettava ja yrityksen ydinasioihin yhdistettävä.
Kysymyksessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka raportti koostuu neljästä eri osiosta, joita ovat empiirinen osuus, teoreettinen kokonaisuus, graafinen toteutus, sekä oman opinnäytetyöprosessin esittely ja arviointi. Opinnäytetyön empiiriseen osuuteen sisällytetään asiantuntijahaastattelu, jonka tuloksia verrataan opinnäytetyön teoreettisen osuuden havaintoihin. Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskustelee asiantuntijapalvelumarkkinoinnin sekä palveluntuotteistamiseen liittyvien tietoperustojen ympärillä.
Opinnäytetyön produkti toteutetaan tutkimuksessa havaittujen tulosten, haastattelujen ja teoriaosuuden perusteella.
Produkti (ts. ’’yhteistyöohjeistusesite’’) tullaan toteuttamaan Adobe InDesign CC -taitto-ohjelmalla. Produktin toteutuksessa tutustutaan toimeksiantajayrityksen graafisiin elementteihin, joita noudattamalla esitteestä saadaan helposti tunnistettava ja yrityksen ydinasioihin yhdistettävä.