Näytä suppeat kuvailutiedot

Henkilöstötyytyväisyys ja sen kehittäminen Aditro BPO Oy:n Kajaanin toimipisteelle

Heikkinen, Hanna-Maija; Leinonen, Saija (2018)

dc.contributor.authorHeikkinen, Hanna-Maija
dc.contributor.authorLeinonen, Saija
dc.date.accessioned2018-12-12T07:34:20Z
dc.date.available2018-12-12T07:34:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2018121120937
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/157569
dc.description.abstractOpinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Kajaanin Aditro BPO Oy:n toimipisteen henkilöstötyytyväisyyden nykyistä tilannetta ja löytää mahdollisia kehityskohteita kyselytutkimuksen avulla. Kyselytutkimus toteutettiin syksyllä 2018 kaikille Kajaanin toimipisteen sen hetkisille työntekijöille. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Aditro BPO Oy:n Kajaanin toimipisteelle. Aditro BPO Oy on yksi Pohjoismaiden johtavista palkkahallinnon ulkoistuspalveluiden sekä palkka-, talous- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistojen asiantuntijoista. Aditro BPO Oy tarjoaa ohjelmistoratkaisuja yksityisen sektorin asiakkaille ja tukee heitä hallinnollisten töiden tehostamisessa, automatisoinnissa ja digitalisoinnissa. Teoriaosuudessa käsiteltiin henkilöstöteoriaa, johon sisällytettiin teoriaa työhyvinvoinnista, henkilöstöjohtamisesta ja työmotivaatiosta. Lisäksi teoriapohjassa käsiteltiin sitä, kuinka nämä vaikuttavat toisiinsa ja mikä merkitys henkilöstötyytyväisyydellä on tuloksellisuuteen. Henkilöstötyytyväisyyden nykytila kartoitettiin kvantitatiivisena kyselynä. Kyselylomakkeeseen sisällytettiin myös kvalitatiivisia avoimia kysymyksiä. Kysymykset luotiin teoreettisen viitekehyksen pohjalta. Kysely toteutettiin sähköisessä muodossa Google Forms -ohjelmalla ja tulokset analysoitiin PSPP– sekä Excel -ohjelman avulla. Kyselyn vastausprosentti oli 85,71%. Tulokset ovat luottamuksellisia toimeksiantajan toiveesta, jonka vuoksi tässä opinnäytetyössä tulokset esitettiin pääpiirteittäin. Tutkimuskyselyn avulla saatiin luotettava kuva Kajaanin Aditro BPO Oy:n toimipisteen henkilöstötyytyväisyyden nykyisestä tilanteesta. Avoimien kysymysten avulla löydettiin työntekijöiden mielipiteitä mahdollisista kehittämiskohteista. Tulosten avulla toimeksiantaja Kajaanin Aditro BPO Oy:llä on mahdollista jatkaa henkilöstötyytyväisyyden kehittämistä yhdessä henkilöstön kanssa.fi
dc.description.abstractThe purpose of the thesis was to map the current state of employee satisfaction in Aditro BPO Oy’s Kajaani branch office and to find potential development targets through a survey. The survey was carried out in the autumn 2018 for all current employees in the Kajaani branch office. The thesis was commissioned by the company branch office. The company belongs to the leading specialist providers of payroll outsourcing services and payroll, financial and personnel management software solutions in the Nordic countries. It provides private sector customers with software solutions and supports them in streamlining, automating and digitizing administrative work. The theoretical part covers theory of personnel including theory of well-being at work, human resource management and work motivation. In addition, the theoretical background discusses interaction between these and the effect of personnel satisfaction on profitability. The current state of staff satisfaction was mapped through a quantitative query. The questionnaire also included qualitative open questions. The questions were created on the basis of the theoretical reference framework. The survey was carried out electronically using Google Forms and the results were analyzed using the PSPP and the Excel programs. The response rate was 85.71%. The results are confidential at the client’s request and therefore they were broadly outlined for this thesis. The survey questionnaire was used to provide a reliable picture of the current situation of personnel satisfaction in the company Kajaani branch office. Open questions were used to find out employees’ opinions on potential development targets. With the results, it is possible to continue to develop employee satisfaction with the staff of the company.en
dc.language.isofin
dc.publisherKajaanin ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleHenkilöstötyytyväisyys ja sen kehittäminen Aditro BPO Oy:n Kajaanin toimipisteellefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1973
dc.organizationKajaanin ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationKajaanin ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordHenkilöstötyytyväisyys
dc.subject.keywordtyöhyvinvointi
dc.subject.keywordhenkilöstöjohtaminen
dc.subject.keywordtyömotivaatio
dc.subject.specializationTaloushallinto ja juridiikka
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot