Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videomarkkinointi pienyrityksen markkinointikeinona

Virtanen, Mikael (2018)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Mikael.pdf (948.4Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Mikael
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421683
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten videotuotantoyritys voi käyttää omaa vahvuuttaan, eli videoita hyväksi oman yrityksensä markkinoinnissa ja näkyvyyden parantamisessa. Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja sen tavoitteena oli kehittää Studio Lonkalle videomarkkinointisuunnitelma videomarkkinoinnin tavoitteellista toteuttamista varten.

Teoreettinen viitekehys muodostui kirjallisuuden, erilaisten artikkeleiden, blogien, tutkimusten sekä tilastojen pohjalta. Teoriaosuus keskittyi tarkastelemaan miten toimivaa ja tuloksellista videomarkkinointia voidaan toteuttaa sisältömarkkinoinnin muodossa erilaisissa sosiaalisen median kanavissa. Toimeksiantajayrityksen lähtötilannetta markkinoille kartoitettiin lähtötilanne analyysilla, joka koostui aiheeseen liittyvien uutisten, artikkeleiden ja yritystilastojen lisäksi toimialalla pidempään toimineen yrittäjän ja toimeksiantajan avoimista haastatteluista. Keskeiset havainnot lähtökohdista tiivistettiin SWOT-analyysin muotoon.

Toiminnallinen osuus rakentui vahvasti teoria- ja analyysiosioissa esille tulleisiin keskeisiin tekijöihin. Suunnitelmassa keskityttiin markkinoinnin kohderyhmien ja tarjoaman määrittelyyn sekä kanavakohtaisiin sisällönjulkaisuprofiileihin. Tämän lisäksi yritykselle tuotettiin markkinointivideo, jolla suunnitelma voitiin käytännössä lanseerata käyntiin. Markkinoinnin tuloksellisuuden ja toimivuuden mittaamista varten määriteltiin työkalu, jonka avulla saadaan yleispiirteinen käsitys markkinoinnin toimivuudesta etenkin toiminnan edetessä ja videosisällön määrän kasvaessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste