Tuotteistetun järjestyksenvalvontapalvelun myyntiprosessi
Mattila, Mikko (2010)
Mattila, Mikko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060211301
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060211301
Tiivistelmä
Suomen Turvahemmot Oy on perustettu toukokuussa 2007. Yrityksen perustamisen lähtökohtana oli järjestyksenvalvojien myyminen tapahtumajärjestäjille henkilöstövuokraustyyppisesti. Yrityksen perustamisen jälkeen yrityksen kasvu on ollut merkittävä. Ensimmäinen palvelu myytiin kaksi viikkoa yrityksen perustamisen jälkeen. Turvahemmot on erikoistunut tuottamaan järjestyksenvalvontapalveluita massatapahtumiin esimerkiksi rockfestivaaleihin. Turvahemmojen palveluun kuuluu myös koko tapahtuman turvallisuuden suunnittelu ja sen toteuttaminen.
Järjestyksenvalvontapalveluiden ohella yritys aloitti vuonna 2009 palveluiden tuottamisen lasten- ja nuorten kodeille. Turvahemmot etsii karanneita nuoria takaisin sijoituspaikkoihin. Turvahemmojen palvelutarjontaan kuuluvat myös järjestyksenvalvontapalvelut ravintola-alalle.
Tämän opinnäytetyön kautta Turvahemmoille tuotteistettiin järjestyksenvalvontapalvelu ja suunniteltiin myyntiprosessi ravintola-alan turvallisuuspalveluille.
Pääsääntöisesti työn aineistona käytettiin tietoja, joita saatiin haastattelun ja kirjallisuuden kautta.
Suomen Turvahemmojen markkinointia kehitetään lähitulevaisuudessa työstä saatujen ideoiden perusteella. Tästä työstä saatujen tulosten perusteella yrityksen kilpailukykyä voidaan parantaa.
Järjestyksenvalvontapalveluiden ohella yritys aloitti vuonna 2009 palveluiden tuottamisen lasten- ja nuorten kodeille. Turvahemmot etsii karanneita nuoria takaisin sijoituspaikkoihin. Turvahemmojen palvelutarjontaan kuuluvat myös järjestyksenvalvontapalvelut ravintola-alalle.
Tämän opinnäytetyön kautta Turvahemmoille tuotteistettiin järjestyksenvalvontapalvelu ja suunniteltiin myyntiprosessi ravintola-alan turvallisuuspalveluille.
Pääsääntöisesti työn aineistona käytettiin tietoja, joita saatiin haastattelun ja kirjallisuuden kautta.
Suomen Turvahemmojen markkinointia kehitetään lähitulevaisuudessa työstä saatujen ideoiden perusteella. Tästä työstä saatujen tulosten perusteella yrityksen kilpailukykyä voidaan parantaa.