Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Venäläisten matkailijoiden näkemyksiä asiakaspalvelusta Suomessa

Ekmark, Henna-Sofia (2018)

 
Avaa tiedosto
Ekmark Henna-Sofia.pdf (824.9Kt)
Lataukset: 


Ekmark, Henna-Sofia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121922502
Tiivistelmä
Venäläiset ovat aina olleet suurin asiakassegmentti Suomen matkailussa. Nyt muutamien vuosien laskun jälkeen venäläisten matkailijoiden määrä Suomessa on jälleen nousussa. Tutkimuksen tavoitteena oli saada päivitettyä, ajantasaista tietoa venäläisten matkailijoiden näkemyksistä asiakaspalvelusta Suomessa. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään venäläisten näkemysten lisäksi se, kuinka venäläisiä matkailijoita voitaisiin palvella paremmin ja kuinka suomalaista asiakaspalvelua voitaisiin kehittää venäläisille matkailijoille sopivammaksi.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta, ja tutkimus toteutettiin teemahaastatteluina. Haastateltavina oli yhdeksän Pietarissa asuvaa, vähintään kerran Suomessa vieraillutta venäläistä.
Haastatteluissa esiin nousi keskeisiä asioita asiakaspalvelun laadusta ja piirteistä Suomessa ja muutamia kehitysehdotuksia. Pääasiassa venäläiset matkailijat ovat olleet tyytyväisiä Suomessa saamaansa asiakaspalveluun, eikä heillä ole negatiivisia kokemuksia. Haastateltavat kokivat palvelun laadun olevan tasaisempaa ja asiakaspalvelijoiden hymyilevän enemmän Suomessa kuin Venäjällä.
Tutkimuksen perusteella suomalainen asiakaspalvelu on hyvällä mallilla. Suurin osa kehitysehdotuksista, joita haastatteluissa tuli esiin, koski enemmän palvelutarjoamaa kuin palvelun laatua. Esimerkiksi aukioloaikoja pidettiin liian lyhyinä. Jo hyvällä mallilla olevaa palvelua voidaan parantaa pienillä yksityiskohdilla, kunhan perusasiat ovat kunnossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste