Suoravarausten tehostaminen hotellissa : CASE: Yöpuu Yhtiö Oy
Ollila, Tanja; Peurala, Jonna (2018)
Ollila, Tanja
Peurala, Jonna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120998
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120998
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Yöpuu Yhtiö Oy, joka operoi Hotelli Versoa ja Hotelli Yöpuuta. Opinnäytetyön tavoitteena oli suorien varausten lisääminen kyseisissä hotel-leissa. Tätä varten tutkittiin muun muassa asiakkaiden varauskäyttäytymistä sekä majoi-tuksen valintaan vaikuttavia kriteerejä. Opinnäytetyö käsittelee hotellivarauksia, niiden hyötyjä niin hotellien kuin asiakkaidenkin näkökulmasta, jakelukanavia, kuluttajakäyttäy-tymistä sekä tulevia trendejä varausten teossa.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen eli määrällinen. Aineisto kerättiin internetissä täytettäväl-lä Webropol-kyselyllä, jonka kohderyhmänä oli Yöpuu Yhtiö Oy:n asiakkaat. Toimeksian-taja lähetti kyselyn sähköpostilla eteenpäin asiakkailleen sekä jakoi sen sosiaalisen medi-an sivullaan Facebookissa. Aineisto kerättiin 16.7. ̶̶̶̶̶̶ 20.8.2018 välisenä aikana, jolloin saatiin yhteensä 150 vastausta.
Opinnäytetyön tutkimustulokset ovat salassa pidettäviä.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen eli määrällinen. Aineisto kerättiin internetissä täytettäväl-lä Webropol-kyselyllä, jonka kohderyhmänä oli Yöpuu Yhtiö Oy:n asiakkaat. Toimeksian-taja lähetti kyselyn sähköpostilla eteenpäin asiakkailleen sekä jakoi sen sosiaalisen medi-an sivullaan Facebookissa. Aineisto kerättiin 16.7. ̶̶̶̶̶̶ 20.8.2018 välisenä aikana, jolloin saatiin yhteensä 150 vastausta.
Opinnäytetyön tutkimustulokset ovat salassa pidettäviä.