Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Live-visualisointipalvelun kehittäminen

Jämsä, Tanja (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (1.800Mt)
Lataukset: 


Jämsä, Tanja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121721917
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia live-visualisointipalvelun kehitysmahdollisuuksia palvelun tilaajien kokemusten pohjalta. Tavoitteena oli selvittää tilaajien kokemuksia live-visualisoinnista palvelukokonaisuutena, sekä kehittää palvelua saatujen tulosten pohjalta.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui visuaalisesta ajattelusta ja -oppimisesta sekä live-visualisoinnista. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua, teemoiteltua haastattelua. Haastattelut toteutettiin lokakuussa 2018. Haastateltaviksi valittiin viisi palvelun tilannutta henkilöä. Haastattelun teemat jakautuivat palvelupolun mukaisesti palvelun aikamääreisiin: tilausprosessi, tapahtuman aikana ja tapahtuman jälkeen.
Tutkimustulosten perusteella live-visualisointi palveluna täyttää odotukset ja tuloksiin ollaan tyytyväisiä. Tilausprosessi koettiin sujuvana ja viestintä nopeana. Live-visualisointi tapahtumassa on toiminut hyvin ja lopputuotoksesta on tullut joko odotuksia vastaava tai odotukset ylittävä. Visualisoidusta kuvasta on ollut myös hyötyjä tapahtuman jälkeen muistinvirkistäjänä ja materiaalina markkinoinnissa ja viestinnässä. Myös muistijäljen luojana live-visualisointi koettiin hyödyllisenä apukeinona.
Kehityskohteeksi ilmeni tilaaja-asiakkaiden ja tapahtumajärjestäjien heikko tietämys live-visualisoinnista ja sen hyödyistä. Tieto live-visualisoinnin käytettävyydestä erilaisiin tapahtumiin oli vähäistä ja tilaajien omiin kokemuksiin perustuvaa. Lisäämällä markkinointia ihmisten tietoisuutta live-visualisoinnin käytettävyydestä ja hyödyistä voidaan luoda tilaajille parempi ymmärrys aiheesta ja siten parempi hyöty tilaajalle itse live-visualisoinnista tapahtumassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste