Pienyrityksen markkinoinnin kehittäminen : Case: Jaana Huhtanen Design
Soini, Roosa (2018)
Soini, Roosa
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022672
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022672
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millä toimenpiteillä pien- yrityksen markkinointia voisi tehostaa. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Jaana Huhtanen Design. Yritys suunnittelee erilaisia neuletuotteita, mutta työssä keskitytään vain sukkatuotteiden markkinointiin. Yrityksessä työs- kentelee yksi henkilö, eli Jaana Huhtanen, joka suunnittelun lisäksi hoitaa markkinointia ja muita yrityksen toimia.
Työn tavoitteena on luoda hel- posti ja taloudellisesti toteutettavia markkinoinnin kehitysehdotuksia. Työssä keskitytään ensisijaisesti markkinointiviestintään.
Työn teoriaosassa käsitellään markkinoinnin keskeisiä käsitteitä, kuten markkinointiprosessia, markkinoinnin kilpailukeinoja sekä markkinointi- viestintää.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoit- teena on saada aikaan muutoksia yrityksen nykyiseen markkinointiin. Tie- donkeruun menetelminä käytettiin toimeksiantajan haastattelua, havain- nointia ja benchmarkingia. Benchmarkingin ja havainnoinnin avulla saatiin ideoita, joita voidaan hyödyntää markkinointitoimenpiteissä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Jaana Huhtanen Designille kehitysehdo- tuksia markkinoinnin tehostamiseen. Kehitysehdotusten pohjalta yrittäjä voi lähteä suunnittelemaan ja toteuttamaan tulevaisuuden markkinointi- viestintää.
Työn tavoitteena on luoda hel- posti ja taloudellisesti toteutettavia markkinoinnin kehitysehdotuksia. Työssä keskitytään ensisijaisesti markkinointiviestintään.
Työn teoriaosassa käsitellään markkinoinnin keskeisiä käsitteitä, kuten markkinointiprosessia, markkinoinnin kilpailukeinoja sekä markkinointi- viestintää.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoit- teena on saada aikaan muutoksia yrityksen nykyiseen markkinointiin. Tie- donkeruun menetelminä käytettiin toimeksiantajan haastattelua, havain- nointia ja benchmarkingia. Benchmarkingin ja havainnoinnin avulla saatiin ideoita, joita voidaan hyödyntää markkinointitoimenpiteissä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Jaana Huhtanen Designille kehitysehdo- tuksia markkinoinnin tehostamiseen. Kehitysehdotusten pohjalta yrittäjä voi lähteä suunnittelemaan ja toteuttamaan tulevaisuuden markkinointi- viestintää.
