Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bändin brändi : brändin luomisprosessi ja sen aloittaminen

Tyyri, Toni (2018)

Avaa tiedosto
Tyyri_Toni.pdf (360.7Kt)
Lataukset: 


Tyyri, Toni
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122122731
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin muusikoiden mielipiteitä ja tietoisuutta bändin brändäyksestä. Mitä sen toteutuksessa tulisi huomioida ja miten brändin luomisprosessi saadaan aluilleen.

Teoriaosuudessa käydään brändin, imagon ja markkinoinnin perusteoriaa, niiden sisältämiä piirteitä, mielikuvia, muodostumista ja toteuttamista.

Tutkimusosuudessa haastateltiin musiikin harrastajia, sekä bändien jäseniä. Haastatteluissa nousi esille hyvin myös muita tärkeitä osa-alueita yleisesti musiikkitoiminnasta brändin ja imagoasioiden lisäksi, jotka tukevat hyvin tutkimuksen tavoitetta ja teoriaa. Nämä esille nousseet asiat, kuten yhtiöittäminen ja tekijänoikeusasiat ovat osa bänditoimintaa, sekä mahdollisesti perustettavaa liiketoimintaa.
Haastatteluiden perusteella saatiin luotua malli, miten bändin brändiä tulisi alkaa rakentamaan ja mitä kannattaa ottaa huomioon toiminnan eri vaiheissa. Mallin lopullisesta muodosta voidaan todeta, että bänditoiminnassa brändin muodostuminen koostuu useista pienemmistä ja suuremmista asioista, jotka koostaan huolimatta ovat kaikki hyvin tärkeitä osia koko kokonaisuutta.

Toiminnan tavoitteista riippuen bändin toiminnan edistäminen ja brändin rakentaminen vaatii suuria ponnistuksia niin myynnin, markkinoinnin, verkostoitumisen, palveluiden ja tuotteiden laadun ja parantamisen saralla, kuin myös henkilö- ja rahapanostuksia.

Tämän opinnäytetyön tietoa ja tuloksia pystytään hyödyntämään suunniteltaessa ja alkuun pantaessa bändin brändiä, sekä sisältäen myös muuta hyödyllistä arkista tietoa osana bändin toimintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste