Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

High-end-muoti kulutustrendinä

Kaskismaa, Konsta (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Konsta_Kaskismaa.pdf (1.613Mt)
Lataukset: 


Kaskismaa, Konsta
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022631
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mikä saa suomalaiset kuluttajat ostamaan high-end-muotia. Tutkimuksen avulla pyrittiin myös selvittämään, mikä on brändin merkitys suomalaisten high-end-muodin kuluttajien ostopäätöksessä sekä mitkä tekijät rakentavat suomalaisten muodin kuluttajien keskuudessa brändiuskollisuutta ja mitkä tekijät rikkovat sitä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusotteella hyödyntäen verkossa toteutetun sähköisen tutkimuslomakkeen vastauksia. Kvantitatiivisen tutkimuksen kohteena olivat suomalaiset muotitietoiset kuluttajat, joita pyrittiin tavoittamaan Hypendin Facebook-ryhmästä. Tutkimuslomakkeen avulla saatiin tutkimukselle kattava aineisto, jota analysoitiin kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin.
Luksusbrändien high-end-muoti kiinnostaa Suomessa etenkin nuoria 16–27-vuotiaita kuluttajia. Suomalaiset eivät ole juurikaan taipuvaisia statushakuiseen kuluttamiseen ostaessaan high-end-muotia, vaan sitä ostetaan ensisijaisesti tuotteiden ulkoasun ja kiinnostavan designin sekä itsensä palkitsemisen takia. High-end-muotia ostetaan ennen kaikkea sen laadun takia, mikä merkitsee suomalaisille kuluttajille enemmän kuin hinta. Ostaessaan high-end-muotia kuluttajat kokevat saavansa enemmän kuin vain itse ydintuotteen. Vaatteen brändi ei kuitenkaan merkitse kuluttajille vaatteen ulkonäköä enemmän.
Tuotteiden laatu ja kestävyys sekä niiden arvon säilyminen rakentavat kuluttajissa brändiuskollisuutta high-end-muodin brändeihin. Vaatevalmistajien epäeettiset työskentelymetodit ja tuotteiden liika yleistyminen katukuvassa saavat kuluttajat boikotoimaan tiettyjä high-end-muodin vaatevalmistajia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste