Nordic Bakery : Store Manager Guide
Skivalos, Marilena (2018)
Skivalos, Marilena
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122122765
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122122765
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda myymäläpäällikön opas uudelle myymäläpäällikölle myymäläpäällikön näkökulmasta, joka aloittaa työskentelyn yrityksessä. Opinnäytetyön idea alkoi, kun aloitin työskentelyn Nordic Bakerilla myymäläpäällikkönä noin vuosi sitten. Minut koulutettiin rooliin, mutta koulutus oli hyvin vähäinen, eikä oikein riittänyt opettamaan minulle mitä minun pitäisi tehdä, jotta voisin operoida ja johtaa kaupan päivittäistä toimintaa. Yritys - Nordic Bakery - toimii Yhdistyneessä Kuningaskunnassa ja sen myymälä on Lontoon Sohossa.
Tavoitteena oli luoda konkreettinen opas, jonka kaikki uudet myymäläpäälliköt voivat lukea ja sen mukaan tutustaa itsensä rooliin. Opasta on tarkoitus käyttää myös tulevaisuudessa, kun yritys aloittaa franchising-liiketoiminnan, muiden oppaiden kanssa, jotka on luotu auttamaan yrityksen päivittäisessä toiminnassa. Myymäläpäällikön oppaassa on myös alaotsikko, jossa on pieni osuus tarkoitettu esimiehille. Ajatus on jatkaa oppaan muokkaamista, kun yrityksessä tapahtuu muutoksia, jotta se pysyisi aina ajan tasalla.
Opinnäytetyön teoreettinen tieto perustuu myymäläpäällikön työnkuvaan ja sen tehtävään yrityksen toiminnassa. Se koostuu ihmisten hallinnasta, johtamisesta ja kommunikoinnista sekä sisäisesti että ulkoisesti.
Itse opasta ei julkaista asiakkaan pyynnöstä.
Tavoitteena oli luoda konkreettinen opas, jonka kaikki uudet myymäläpäälliköt voivat lukea ja sen mukaan tutustaa itsensä rooliin. Opasta on tarkoitus käyttää myös tulevaisuudessa, kun yritys aloittaa franchising-liiketoiminnan, muiden oppaiden kanssa, jotka on luotu auttamaan yrityksen päivittäisessä toiminnassa. Myymäläpäällikön oppaassa on myös alaotsikko, jossa on pieni osuus tarkoitettu esimiehille. Ajatus on jatkaa oppaan muokkaamista, kun yrityksessä tapahtuu muutoksia, jotta se pysyisi aina ajan tasalla.
Opinnäytetyön teoreettinen tieto perustuu myymäläpäällikön työnkuvaan ja sen tehtävään yrityksen toiminnassa. Se koostuu ihmisten hallinnasta, johtamisesta ja kommunikoinnista sekä sisäisesti että ulkoisesti.
Itse opasta ei julkaista asiakkaan pyynnöstä.