Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pöllönelämää suorassa lähetyksessä : miten Yle Luonnon viirupöllölive-kampanja onnistui?

Pihlajaniemi, Mari (2018)

 
Avaa tiedosto
Pollonelamaa suorassa lahetyksessa-Miten Yle Luonnon viirupollolive-kampanja onnistui.pdf (281.5Kt)
Lataukset: 


Pihlajaniemi, Mari
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901091148
Tiivistelmä
Nykyihmiset ovat enää harvoin suorassa kosketuksessa villieläimiin. Mediassa esitetyillä luontosisällöillä on siksi keskeinen rooli ihmisten luontosuhteen muodostumisessa. Nykyisin verkko ja sosiaalinen media ovat perinteisten viestimien rinnalla tärkeitä luontosisältöjä jakavia kanavia. Luontoaiheisia verkkosisältöjä, erityisesti videoita ja livestreameja, on niiden suosiosta huolimatta tutkittu kuitenkin melko vähän.

Yle Luonnossa alettiin keväällä 2017 lähettää livestreamia viirupöllöjen elämästä. Opinnäytetyöni tuoteosa koostuu tämän viirupöllö-live -kampanjan aikana tuottamistani julkaisuista: verkkoartikkeleista, televisioinserteistä, Facebook-videoista ja radiohaastattelusta. Kirjallisessa osiossa tarkastelen sitä, oliko tuottamillani julkaisuilla merkitystä livestreamin katsojalukujen kehitykseen, ja oliko julkaisukanavien välillä eroja.

Tulosten perusteella televisioinsertit eivät lisänneet livestreamin katseluja. Facebook-videot lisäsivät julkaisupäivänään livestreamin katselukertoja yli 1300 katselulla. Verkkoartikkelien jakaminen Facebokissa puolestaan nosti livestreamin katselukertoja päivän viiveellä, ja nousu oli yli 1400 katselua. Molempien vaikutus oli tilastollisesti merkitsevä. Opinnäytetyöni tulokset antavat viitteitä siitä, että ainakin tämän kampanjan yhteydessä verkkoon toi parhaiten yleisöä verkossa tapahtuva markkinointi. Tulokset voivat olla hyödyllisiä pohdittaessa verkon, sosiaalisen median ja perinteisten joukkotiedotusvälineiden merkitystä verkon sisäänheittäjinä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste