MARKKINOINTIVIESTINTÄ CASE PORI’S INTERNATIONAL FOOTBALL TOURNAMENT
Tamminen, Iivari (2019)
Tamminen, Iivari
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901091159
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901091159
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintä Porissa toukokuussa 2018 järjestettävälle jalkapalloturnaukselle. Markkinointiviestintä piti sisällään kaikki sen osa-alueet, mutta sen pääpaino oli sosiaalisen median markkinoinnissa sekä joukkueiden hankinnassa henkilökohtaisen myyntityön avulla.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena ja siinä suunniteltiin ja toteutettiin markkinointiviestinnän juuri tämän tapahtuman tarpeeseen. Työn teoriaosuudessa perehdyttiin markkinointiviestintään laajasti sen eri osa-alueilla käyttämällä lähdeaineistona laajasti alan kirjallisuutta sekä luotettavia Internet-lähteitä.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus oli tapahtuman markkinointiviestintä, jota toteutettiin kevään 2018 aikana monissa eri kanavissa. Suunnitelmana oli hoitaa itse joukkueiden hankinta henkilökohtaisesti myymällä eli potentiaalisia osallistujia läpi soittamalla. Tapahtuman näkyvyyden ja tunnettavuuden luominen tapahtui sosiaalisessa mediassa tälle turnaukselle luoduilla Facebook ja Instagram tileillä.
Työn alatavoitteena oli luoda tämän turnauksen uudelleen järjestämiselle sen tarvitsemat alustat sekä asiakasryhmät. Tavoitteena oli myös se, että tätä opinnäytetyötä pystyttäisiin hyödyntämään eräänlaisena oppaana tulevia turnauksia järjestettäessä.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena ja siinä suunniteltiin ja toteutettiin markkinointiviestinnän juuri tämän tapahtuman tarpeeseen. Työn teoriaosuudessa perehdyttiin markkinointiviestintään laajasti sen eri osa-alueilla käyttämällä lähdeaineistona laajasti alan kirjallisuutta sekä luotettavia Internet-lähteitä.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus oli tapahtuman markkinointiviestintä, jota toteutettiin kevään 2018 aikana monissa eri kanavissa. Suunnitelmana oli hoitaa itse joukkueiden hankinta henkilökohtaisesti myymällä eli potentiaalisia osallistujia läpi soittamalla. Tapahtuman näkyvyyden ja tunnettavuuden luominen tapahtui sosiaalisessa mediassa tälle turnaukselle luoduilla Facebook ja Instagram tileillä.
Työn alatavoitteena oli luoda tämän turnauksen uudelleen järjestämiselle sen tarvitsemat alustat sekä asiakasryhmät. Tavoitteena oli myös se, että tätä opinnäytetyötä pystyttäisiin hyödyntämään eräänlaisena oppaana tulevia turnauksia järjestettäessä.