Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Du är vad du klär på dig : En kvalitativ undersökning om varumärkens betydelse för kvinnans identitet

Heininen, Clarissa (2018)

 
Avaa tiedosto
EXAMENSARBETETslutliga.pdf (827.7Kt)
Lataukset: 


Heininen, Clarissa
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901101178
Tiivistelmä
Vaatteet ovat yksi ensimmäisistä asioista, jotka muut ihmiset näkevät, kun he katsovat sinua. Siksi vaatteita ja vaatebrändiä voidaan pitää henkilön identiteetin kannalta tärkeänä. Vaatteet auttavat meitä erottumaan joukosta ja olemaan ainutlaatuisia, heti ensisilmäyksellä.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, näkevätkö naistenvaatteita myyvät yritykset oman brändinsä tärkeänä osana naisten identiteettiä. Tämä työ tutkii myös, onko naisilla mahdollisesti muita ostomotiiveja tehdessään ostopäätöstään. Teoriaosuus käsittelee mm. käsitteen brändi, kuluttajakäyttäytymistä, ostopäätösprosessia, miten nainen käyttäytyy kuluttajana sekä miten vaatteet ovat osa identiteettiä. Tutkimuksen empiirinen osa koostuu haastatteluista, neljän kotimaisen naistenvaatemerkkiä myyvän yrityksen kanssa: Niinmun´ design, MariMari, Yritys X ja Yritys Y. Näkemys siitä, miten brändit ovat osa naisten identiteettiä, vaihtelee näiden neljän yrityksen välillä ja erot esitellään tämän työn lopputuloksessa.

Tämän työn haastatteluiden mukaan nämä suomalaiset yritykset uskovat, että heidän vaatebrändi on osa naisten identiteettiä. Se ei kuitenkaan ole ainoa ostomotiivi, jonka perusteella naiset tekevät ostopäätöksensä: eettisesti tuotetut korkealaatuiset kotimaiset tuotteet ovat toinen yleinen ostomotiivi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste