Mikroyrittäjän Facebook-markkinoinnin kehittäminen : Case Hierontapalvelu Elviira Samsonov
Samsonov, Maarit (2019)
Samsonov, Maarit
Centria-ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901161324
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901161324
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Hierontapalvelu Elviira Samsonov. Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistehtävänä ja tavoitteena oli kehittää ja tehostaa jo olemassa olevaa yrityksen Facebook-markki-nointia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti viestintää sekä markkinointiviestintää osana markkinoinnin kilpailukeinoja. Teoriaosuudessa käsiteltiin lisäksi sosiaalista mediaa osana markkinointiviestintää ja sosiaalisen median eri kanavia.
Opinnäytetyön kehittämistehtävässä tehtiin toimeksiantajan Facebook-sivuille kaksi julkaisua ilman maksettua mainontaa. Lisäksi kehittämistehtävässä koottiin toimeksiantajalle muita keinoja Facebook-markkinoinnin hyödyntämiseen. Julkaisuiden tavoitettavuudesta huomattiin, että myös mikroyrittäjän kannattaa hyödyntää Facebook-markkinointia, vaikka ei maksettua mainontaa haluaisikaan toteuttaa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti viestintää sekä markkinointiviestintää osana markkinoinnin kilpailukeinoja. Teoriaosuudessa käsiteltiin lisäksi sosiaalista mediaa osana markkinointiviestintää ja sosiaalisen median eri kanavia.
Opinnäytetyön kehittämistehtävässä tehtiin toimeksiantajan Facebook-sivuille kaksi julkaisua ilman maksettua mainontaa. Lisäksi kehittämistehtävässä koottiin toimeksiantajalle muita keinoja Facebook-markkinoinnin hyödyntämiseen. Julkaisuiden tavoitettavuudesta huomattiin, että myös mikroyrittäjän kannattaa hyödyntää Facebook-markkinointia, vaikka ei maksettua mainontaa haluaisikaan toteuttaa.