Autokorjaamon ydinprosessien kehittäminen
Morko, Miko (2010)
Morko, Miko
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060711576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060711576
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä on tavoitteena perehtyä Tampereen Autotalo Laakkosen henkilöautokorjaamon huoltoprosessin ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen. Ongelmakohtiin on laadittu kehitysehdotuksia toiminnan parantamiseksi.
Korjaamon muuttuva liiketoiminta tuo paljon uusia haasteita, kuten uutta tekniikkaa, asiakkaiden lisääntynyttä odotusten ja asiakaspalvelun tarvetta. Täten korjaamon työntekijöiden yhteistyö täytyy sujua moitteettomasti tehokkaan ja hyvän palvelun takaamiseksi.
Työ aloitettiin tutustumalla ja perehtymällä tarkemmin korjaamon nykyisiin toimintatapoihin. Työn yhteydessä haastateltiin työnjohtajia ja asentajia, jotka antoivat mielipiteensä korjaamon toiminnan ongelmiin ja niiden ratkaisemiseksi. Haastattelun tuloksista ja omista mielipiteistä on laadittu tarpeelliset kehitysehdotukset korjaamolle ja perusta opinnäytetyölle.
Korjaamon muuttuva liiketoiminta tuo paljon uusia haasteita, kuten uutta tekniikkaa, asiakkaiden lisääntynyttä odotusten ja asiakaspalvelun tarvetta. Täten korjaamon työntekijöiden yhteistyö täytyy sujua moitteettomasti tehokkaan ja hyvän palvelun takaamiseksi.
Työ aloitettiin tutustumalla ja perehtymällä tarkemmin korjaamon nykyisiin toimintatapoihin. Työn yhteydessä haastateltiin työnjohtajia ja asentajia, jotka antoivat mielipiteensä korjaamon toiminnan ongelmiin ja niiden ratkaisemiseksi. Haastattelun tuloksista ja omista mielipiteistä on laadittu tarpeelliset kehitysehdotukset korjaamolle ja perusta opinnäytetyölle.