Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-markkinoinnin analytiikka : kehittämistutkimus Oulu2026-hankkeelle

Mäkelä, Mirjami (2019)

 
Avaa tiedosto
Makela_Mirjami.pdf (2.672Mt)
Lataukset: 


Mäkelä, Mirjami
2019
CC by-nc 4.0
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903132764
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kehittämistutkimus Oulu2026 kulttuuripääkaupunki-hankkeelle. Työssä tutkitaan onnistunutta Instagram-markkinointia pääosin analytiikan kautta. Teoriaosuudessa käsitellään laadukkaan sisällön luomista, erilaisia analytiikan mittareita sekä Instagramia alustana. Käytännön osuudessa kirjoittaja julkaisi marraskuun 2018 ajan sisältöä oulu2026official Instagram-tilille, jonka aikana kerättiin analytiikkaa julkaisujen onnistuneisuudesta. Kuukauden loputtua tulokset analysoitiin ja hankkeelle esitettiin kehitysehdotuksia. Opinnäytetyön on tarkoitus selvittää, mistä tekijöistä menestynyt Instagram-sisältö koostuu sekä kuinka sen voi todeta analytiikan kautta.

Kehittämistyön tulokset osoittivat, että laadukkaat kuvat joissa oli selkeä kohde kuvattuna menestyivät parhaiten. Julkaisuajalla oli myös vaikutusta julkaisun menestymiseen. Paras julkaisuaika oli iltayhdeksän aikaan, jolloin seuraajat käyttivät Instagramia eniten. Tällöin julkaisut näki yhä useampi ihminen ja niihin reagoitiin. Vuorovaikutuksen tärkeys muiden Instagram-käyttäjien kanssa korostui kehittämistyön aikana. Ilman sitä marraskuulle asetetut tavoitteet eivät välttämättä olisi toteutuneet. Julkaisujen markkinointiin ei käytetty rahaa, joten opinnäytetyö ei sulje pois henkilöitä tai yrityksiä, joilla ei ole budjettia.

Tulevaisuudessa asiakkaan kannattaa panostaa säännölliseen julkaisutahtiin. Kuvien laatuun sekä sisältöön tulee kiinnittää huomiota, jotta kuvat erottuvat Instagramissa. Asiakkaan kannattaa tehdä julkaisut parhaaseen julkaisuaikaan, jonka saa selville Instagramin omasta analytiikasta. Oman sisällön lisäksi tilillä voisi julkaista paikallisten valokuvia tai taidetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste