Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viestinnällä vaikuttavuutta: Viestinnän sisällön kehittäminen vastaamaan uudistunutta strategiaa

Pahkin, Krista (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.351Mt)
Lataukset: 


Pahkin, Krista
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903143069
Tiivistelmä
Työterveyslaitoksen (TTL) toiminta keskittyy sisällöllisesti erityisesti työterveyden ja työturvallisuuden edistämiseen. TTL:n uuden PK-sektori ja kasvu -yksikön tavoitteena on tukea erityisesti alle 50 henkilöä työllistävien yritysten kyvykkyyttä toimia muuttuvassa työelämässä. TTL:n tunnettavuus PK-sektorin kannalta relevanttina yhteistyökumppanina on kuitenkin varsin huono. Opinnäytetyöni tavoitteena oli lisätä PK-sektori ja kasvu -yksikön tunnettavuutta yrittäjien keskuudessa luotettavana ja hyödyllisenä tiedon tuottajana, eli kehittää yksikön julkisuuskuvaa. Opinnäytetyöni oli kehittämistutkimus, joka jakautui kahteen osaan: 1) PKsektori ja kasvu –yksikön viestinnän sisällölliseen kehittämiseen ja 2) kehittämistyön onnistumisen arviointiin.
PK-sektori ja kasvu -yksikön viestinnän kehittämiseksi perustin yksikön viestintäryhmän, jonka tehtävänä oli 1) kehittää www.ttl.fi/yrittaja-sivuston sisältöä vastaamaan laadittua toiminnan strategiaa ja esittelemään yksikön toimintaa painopisteiden mukaisesti ja 2) valmistella viestintäsuunnitelmaa vuodelle 2018.
Johtamani viestintäryhmä suunnitteli vuodelle 2018 viestintästrategian, joka keskittyi teemakuukausiin perustuvaan viestintään ja 5.9. yrittäjän päivään liittyvään kesäkampanjaan. Lisäksi ryhmä kehitti www.ttl.fi/yrittaja-sivuston sisältöä koko vuoden 2018 ajan mukailemalla ketterän kehittämisen periaatetta. Johtamani PK-sektori ja kasvu-yksikkö toteutti viestintäsuunnitelmaa suunnitellusti.
Viestinnän kehittymisen onnistumista arvioin tarkastelemalla palautetta www.ttl.fi/yrittajasivuston sisällön ymmärrettävyydestä ja selvittämällä viestinnän tavoitettavuutta tarkastelemalla kävijäprofiilia ja kävijämäärän kehittymistä. Viestinnän ymmärrettävyyttä tarkastelin www.ttl.fi-verkkosivuilla kävijöille suunnatun sähköisen kyselyn (21.5. – 18.6.2018, n=2409), fokusryhmän haastattelujen (n=7), ja TTL:n kesänuorten kehittämisideoiden pohjalta. www.ttl.fi/yrittaja-sivuston löydettävyyttä (tunnettavuus, sivustojen löydettävyys, käyttäjien profiili ja aktiivisuus) arvioin hyödyntämällä analytiikkaohjelman tuottamia tietoja kävijöistä ajanjaksolla 01.09.2017 – 30.9.2018.
Käytetyt aineistot antavat viitteitä siitä, että www.ttl.fi/yrittaja-sivuston sisällön kehittämisessä on onnistuttu huomioimaan yrittäjien odotukset palveluilta ja tuottamaan sisältöä joka on selkeää ja helposti ymmärrettävää. Vaikka sivuston käyttäjämäärät ovat varsin pieniä, 49 % palasi sivustolle uudelleen mikä viittaa siihen, että sivuston sisältö on koettu hyödylliseksi. Lisäksi sivustolla käytetty aika antaa viitteitä siitä, että tuotettuun sisältöön tutustutaan. Osana opinnäytetyötäni tein myös ehdotuksia viestinnän kehittämiseksi. Viestinnän kehittämiseksi olisi hyvä pohtia erityisesti sekä asiakaslähtöisyyttä, eli viestin sisällön parempaa kohdentamista, että viestintäkanavia, eli miten yrittäjät parhaiten tavoitetaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste