Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Internationalization potential for event management software in Barcelona and Madrid, Spain

Backman, Ville (2019)

Avaa tiedosto
Backman_Ville.pdf (1.135Mt)
Lataukset: 


Backman, Ville
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903273855
Tiivistelmä
Tapahtumahallinnan ohjelmistot (EMS) ovat maailmanlaajuisesti kasvava trendi, joiden arvioitu kansainvälinen markkina-arvo on 6.6 miljardia USD, ja tämän on arvioitu kasvavan 8.6 miljardiin USD vuoteen 2020 mennessä. Tapahtumahallinnan ohjelmat ovat kasvava trendi erityisesti pilvipalveluissa, koska ne tarjoavat käyttäjilleen kustannustehokkaan, helposti skaalattavan, mukautuvan järjestelmän tapahtumahallintaan. Hyödyntääkseen tätä kasvavaa markkinatrendiä, suomalainen startup yritys Company X perustettiin vuonna 2017. Yrityksen päätuote on “Software as Service” -tyyppinen tapahtumahallinnan palvelu, Company X. Company X on verkkopalvelu helpompaan tapahtumahallintaan. Ensimmäisen vuoden menestys kotimaassa johti Company X Oy:n kiinnostukseen kansainvälistymiselle.

Company X:n aiemmat tutkimukset ovat arvioineet eurooppalaisten EMS tarjoajien kilpailukenttää. Näiden tutkimusten perusteella Espanja osoittautui potentiaaliltaan Company Xelle otollisimmaksi markkina-alueeksi Euroopassa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli suorittaa markkinatutkimus Company X:n kansvainvälistymisaikeista Espanjassa. Kaksi suurta markkina-aluetta valittiin tutkimuskohteeksi: Barcelona ja Madrid. Tarkoituksena oli arvioida Espanjan tämän hetkistä EMS markkinakenttää, ja Company X:n markkinapotentiaalia Espanjassa. Jos kohdemaa osoittautuu tukimuksen aikana potentiaaliseksi, paras kansainvälistymisen muoto Espanjassa täytyi arvioida.
Markkinatutkimus tehtiin yhteistyössä espanjalaisten opiskelijoiden kanssa. Tutkimus suunniteltiin ja koordinoitiin Espanjassa Company X:n henkilökunnan ohjauksella kohdemaassa. Tutkimus koostui kirjallisuustukimuksesta yhdistettynä Company X:n aiempaan tutkimukseen aiheesta.

Kirjallisuustutkimus muodosti pohjan arvioivalle markkinatukimukselle Espanjassa. Tämän tutkimuksen pohjalta muodostettiin semi-strukturoitu haastattelupohja paikallisille yrityksille, jotka järjestävät tapahtumia, sekä loppukäyttäjille, jotka ovat tälläisiin tapahtumiin osallistuneet. Lopuksi suoritettiin kattava sähköinen kysely loppukäyttäjille, jonka tarkoituksena oli kartoittaa EMS markkinoiden tämän hetkinen luonne Espanjassa, sekä miten loppukäyttäjät ovat kokeneet tapahtumien rekisteröitymisen, maksuliikenteen, ja kommunikaation aspektit.

Markkinatutkimuksen tulokset viittavat lupaavaan markkinapotentiaaliin Company X:n palvelulle Espanjassa. Parhaaksi kansainvälistymisstrategiaksi valittiin yhteistyöyritys markkinatuktimukseen osallistuneiden espanjalaisopiskelijoiden kanssa. Yhteistyöyrityksenä perustettiin Company X Oy:n kansainvälinen brändi, Company Y, jolla on tällä hetkellä ensimmäiset asiakkaansa Espanjassa.
 
The use of event management software (EMS) by companies in their event management processes is a globally fast growing trend, with current estimated market value of over 6.6 billion USD globally and an estimation to reach 8.6 billion USD by year 2020. Growth in EMS use is especially fast in cloud based services, as these systems provide cost-effectiveness, easy deployment ability, high scalability, flexibility and access options

To take advantage of this potential in a fast growing market, a Finnish startup company Company X Oy was founded in 2017. The main product of the company is a Software as a Service (SaaS) event management software named Company X. Company X is an online service for easier event management. Due to the first year’s successful start in Finland Company X Oy has started to look for opportunities in international markets for expansion.

Previous studies have evaluated on surface level the potential competition in event management software providers in Europe in general, with emphasis on providers similar to Company X Based on that research, Spain was chosen as a potential target market for Company X. The purpose of this study was to conduct market research for company’s internationalization in Spain. Two large target market areas were chosen: Barcelona and Madrid. Main goal was to evaluate what is the nature of current EMS market in Spain, and if there is market potential for internationalization of Company X in Spain. If market potential is found, the ideal market entry mode for the potential internationalization was to be evaluated.

Market research was conducted in cooperation with native Spanish students in Spain, coordinated and supervised by Company X operatives working in both Spain and Finland. Research consisted on a preliminary literature review, on which Company X Oy’s previous studies on the subject was combined to form basis for the preliminary market research. After the preliminary market research semi-structured interviews were conducted on companies operating in Spain who organize events, as well as end users participating in the events. Finally, an online survey for the end users in both cities was conducted to find out the nature of current EMS market in Spain, and how end users have experienced current registration, payment, and communication processes relating to events they have participated in.

Results of the market research show promising market potential for Company X Oy’s service in Spain. After evaluating the market entry modes, a joint venture with the Spanish students conducting the field work of the market research in Spain was chosen as the best market entry strategy. A joint venture was formed, and Company X Oy now has an international brand Company Y Inc. operating in Spain, with its first signed customers for the service.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste