Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

INTERNET-MARKKINOINTI B2B-LIIKETOIMINNASSA

Iiskola, Jani (2010)

 
Avaa tiedosto
Iiskola_Jani.pdf (2.277Mt)
Lataukset: 


Iiskola, Jani
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060811696
Tiivistelmä
Opinnäyteyö toimeksiantajana toimi Artepro Oy. Työn tarkoituksena oli tutkita Internet-markkinoinnin osa-alueita erityisesti business-to-business liiketoimintaa ajatellen. Työn tavoittee-na oli laatia toimeksiantajayritykselle markkinointiohjeistus ja esittää hyviä käytänteitä verkossa markkinoimiseen.

Työssä tutkittiin myös miten markkinointi B2B-liiketoiminnassa eroaa perinteisestä kuluttajamark-kinoinnista, sekä miten Internetin yhteisöllisyyden lisääntyminen on vaikuttanut perinteisiin mark-kinointimalleihin.

Opinnäyteyössä toteutettiin sähköinen kysely yrityksen nykyisille ja mahdollisesti potentiaalisille asiakkaille. Kyselyyn vastanneet olivat pääsääntöisesti yritysten markkinoinnista ja mainonnasta vastaavia päättäjiä. Tutkimuksessa selvitettiin miten vastaajat käyttävät Internetiä päivittäin, käyt-tävätkö he tai käytetäänkö heidän yrityksessään sosiaalisen median palveluita, sekä miten he ko-kevat sosiaalisen median sopivan kommunikointiin ja markkinointiin B2B- ja B2C -liiketoiminnassa.
Lisäksi selvitettiin ostopäätökseen vaikuttavia tärkeimpiä tekijöitä, sekä millaista markkinointivies-tiä arvostetaan eniten.

Tulosten perusteella huomattiin, että suuri osa vastaajista käytti jotain sosiaalisen median palve-luita. Yritystasolla kyseisten palvelujen käyttäminen oli vielä vähäistä, eikä niiden sopivuudesta B2B-liiketoimintaan oltu varmoja. Tehokkaita markkinointikeinoja ovat hakukonemarkkinointi, suoramarkkinointi sekä suosittelun ja vuorovaikutuksen mahdollistaminen markkinoinnissa. Sosi-aalisen median palvelut sopivat teoriassa erinomaisesti B2B-liiketoimintaan, ja epävarmuus voi johtua vahvasti esimerkkien puutteesta. Tämän vuoksi kyseistä mediaa kannattaa ehdottomasti kokeilla, vaikka se ei kaikkia asiakkaita tavoittaisikaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste