Minigolf Lilliputin mielikuva asiakkaiden keskuudessa
Lehtinen, Tero (2010)
Lehtinen, Tero
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061011939
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061011939
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantajana oli Osuuskunta Krokodiili. Osuuskunta Krokodiili omistaa tuotemerkki Minigolf Lilliputin. Lilliputti on Jyväskylän satamassa toimiva minigolfradan ja jäätelökioskin yhdistelmä. Lilliputti on auki kesäisin toukokuun alusta aina elokuun loppuun.
Tutkimus toteutettiin Jyväskylän alueella satunnaisten haastattelujen avulla. Lilliputti on kaiken-ikäisille tarkoitettu kesäpäivän-vietto-paikka, ja näin ollen haastateltavien ikähaarukka oli laaja. Tavoitteena tutkimuksessa oli saada tietoa siitä, minkälainen on tavallinen Lilliputin asiakas ja mitkä asiat ovat tärkeitä Lilliputilla asioitaessa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, mitä parannuksia Lilliputille voitaisiin tehdä, jotta Lilliputti olisi asiakkaan kannalta entistä houkuttelevampi.
Tutkimusongelmina toimivat seuraavat kysymykset: 1) Minkälainen mielikuva asiakkaalle jää Lilliputista? 2) Mitkä ovat Lilliputin tärkeimmät tekijät mielikuvan parantamisen kannalta?
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla satunnaisia ihmisiä ja vastauksia saatiin 100 kpl. Ainoana kriteerinä haastateltavien valinnassa oli se, että Lilliputin täytyi olla entuudestaan tuttu paikka. Joko haastateltava oli käynyt siellä itse asioimassa tai hän oli mukana, kun joku toinen asioi Lilliputilla.
Tuloksista saatiin kuva asiakaskunnan demografisista tekijöistä ja ostokäyttäytymisestä. Lisäksi huomattiin, että ihmisillä on positiivinen kuva Lilliputista. Tutkimuksen avulla saatiin tärkeää tietoa siitä mihin asioihin jatkossa tulee kiinnittää huomiota, mitkä asiat on jo tähän mennessä tehty hyvin ja mitä parannuksia tulee tehdä jatkossa.
Tutkimus toteutettiin Jyväskylän alueella satunnaisten haastattelujen avulla. Lilliputti on kaiken-ikäisille tarkoitettu kesäpäivän-vietto-paikka, ja näin ollen haastateltavien ikähaarukka oli laaja. Tavoitteena tutkimuksessa oli saada tietoa siitä, minkälainen on tavallinen Lilliputin asiakas ja mitkä asiat ovat tärkeitä Lilliputilla asioitaessa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, mitä parannuksia Lilliputille voitaisiin tehdä, jotta Lilliputti olisi asiakkaan kannalta entistä houkuttelevampi.
Tutkimusongelmina toimivat seuraavat kysymykset: 1) Minkälainen mielikuva asiakkaalle jää Lilliputista? 2) Mitkä ovat Lilliputin tärkeimmät tekijät mielikuvan parantamisen kannalta?
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla satunnaisia ihmisiä ja vastauksia saatiin 100 kpl. Ainoana kriteerinä haastateltavien valinnassa oli se, että Lilliputin täytyi olla entuudestaan tuttu paikka. Joko haastateltava oli käynyt siellä itse asioimassa tai hän oli mukana, kun joku toinen asioi Lilliputilla.
Tuloksista saatiin kuva asiakaskunnan demografisista tekijöistä ja ostokäyttäytymisestä. Lisäksi huomattiin, että ihmisillä on positiivinen kuva Lilliputista. Tutkimuksen avulla saatiin tärkeää tietoa siitä mihin asioihin jatkossa tulee kiinnittää huomiota, mitkä asiat on jo tähän mennessä tehty hyvin ja mitä parannuksia tulee tehdä jatkossa.