Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtumien markkinointi sosiaalisessa mediassa

Ranilehto, Jessica (2019)

 
Avaa tiedosto
Tapahtuman markkinointi sosiaalisessa mediassa (1.117Mt)
Lataukset: 


Ranilehto, Jessica
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903283976
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on nykyään osa niin kuluttajien kuin yritysten jokapäiväistä elämää. Eri sosiaalisen median kanavien hallitseminen on olennaista yrityksen menestykselle.

Työn tavoitteena oli selvittää, miten tapahtumia markkinoidaan sosiaalisessa mediassa, millainen tapahtuman markkinointi on tehokasta ja onnistunutta sekä millaisia keinoja ja ratkaisuja voidaan käyttää tapahtumia markkinoidessa. Työssä käsitellään yleisötapahtumia Suomessa, esimerkiksi messuja ja konsertteja. Sosiaalisen median kanavista keskitytään Facebookiin ja Instagramiin.

Teoreettinen osuus käsittelee tapahtumia, tapahtumien markkinointia sekä sosiaalista mediaa ja sen kanavia. Osuudessa pohjustetaan miksi tapahtumien markkinointi on tehokasta sosiaalisessa mediassa. Tutkimusosuudessa keskitytään markkinointialan ammattilaisten näkemyksiin markkinoinnin hyödyistä sosiaalisessa mediassa sekä keinoista tehostaa tapahtumien markkinointia.

Lähteenä käytettiin markkinointiin ja tapahtumiin liittyvää kirjallisuutta, blogitekstejä sekä artikkeleja. Tärkeimmiksi lähteiksi nousivat blogit sekä tapahtumia ja sosiaalisen median markkinointia käsittelevä kirjallisuus.

Tutkimus on laadullinen, jonka menetelmiä ovat puolistrukturoitu teemahaastattelu ja benchmarking. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla viittä markkinointialalla työskentelevää henkilöä sekä tutkimalla esimerkkejä onnistuneista markkinointikampanjoista sosiaalisessa mediassa. Neljännessä luvussa hyödynnetään benchmarking-menetelmää esittelemällä onnistuneita markkinointikampanjoita.

Opinnäytetyöstä käy ilmi, että useat yritykset panostavat sosiaalisen median markkinointiin ja ovat ymmärtäneet sen hyödyn. Kilpailu ihmisten huomiosta on kovaa, mutta onnistunut markkinointi sosiaalisen median kanavissa voi muodostua merkittäväksi kilpailueduksi. Sosiaalista mediaa käytetään tapahtumien markkinointiin, koska se on koko ajan kehittyessään luonut hyvät edellytykset markkinoinnin onnistumiselle. Se mahdollistaa esimerkiksi uudenlaiset kohdentamis- ja seurantyökalut.

Haastatteluissa selvisi, että yritykset myös panostavat maksettuun mainontaan, jotta algoritmien muuttuessa sisältö tavoittaa halutun kohderyhmän. Vaikka rahalla saa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa, yritykset panostavat yhä sisällön laatuun. Johtopäätöksenä tapahtuman markkinoinnin onnistuminen sosiaalisessa mediassa vaatii huolellista suunnittelua, sisältöön panostamista ja reaaliaikaista seurantaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste