Oppimispäiväkirja Service Desk työntekijänä
Lagerström, Sami (2019)
Lagerström, Sami
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904044379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904044379
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on päiväkirjamuodossa, jossa raportoidaan service deskin työntekijän työtehtäviä 10.12.2018 – 14.2.2019 väliseltä ajalta. Työssä tarkkaillaan päivittäisiä havaintoja service deskin arjesta ja viikkon lopuksi käydään viikon havainnot lävitse.
Työnantajana toimii suomalainen iso yritys, joka työllistää yli 1000 työntekijää. Yrityksellä on sisäinen service desk palvelu, joka tarjoaa IT tukea yrityksen konttoreille. Päivittäisiin työntehtäviin kuuluu muun muassa työntekijöiden tekemien tukipyyntöjen ratkaisu, mobiililaitteiden hallintaa, laitteisto tukea ja työkoneiden asentamista.
Raportoinnin jälkeen työssä pohditaan kymmentä raportointi viikkoa ja tarkastetaan työntekijän kehittymistä siltä väliltä. Työn kokonaisuudesta saa käsityksen ison yrityksen service deskin arjesta ja siitä minkälaisia haasteita työ antaa työntekijälle.
Työnantajana toimii suomalainen iso yritys, joka työllistää yli 1000 työntekijää. Yrityksellä on sisäinen service desk palvelu, joka tarjoaa IT tukea yrityksen konttoreille. Päivittäisiin työntehtäviin kuuluu muun muassa työntekijöiden tekemien tukipyyntöjen ratkaisu, mobiililaitteiden hallintaa, laitteisto tukea ja työkoneiden asentamista.
Raportoinnin jälkeen työssä pohditaan kymmentä raportointi viikkoa ja tarkastetaan työntekijän kehittymistä siltä väliltä. Työn kokonaisuudesta saa käsityksen ison yrityksen service deskin arjesta ja siitä minkälaisia haasteita työ antaa työntekijälle.