Processen för marknadsföringsplanen
Kronlund, Amanda (2019)
Kronlund, Amanda
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904195603
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904195603
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on suoritettu Othello Products Oy:n toimeksiantona. Othello Products Oy on perheyritys, joka toimii konditoriateollisuudessa ja toimipaikka on Palosaari, Vaasa. Tämän työn perustana oli, että toimeksiantajallani ei ollut perusmallia markkinointisuunnitelmalle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Othello Products Oy:lle suunta-antava markkinointisuunnitelma, jota he voivat käyttää heti kehittäessään markkinointisuunnitelmaansa ja myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoreettinen osa käsittelee markkinoinnin perusteita, markkinointisuunnitelman prosessin osia ja lopuksi vertailuanalyysiä. Empiirinen osa muodostettiin teorian perusteella, jota käsiteltiin työn aikana.
Markkinointisuunnitelman lopullinen malli tehtiin käsitellyn teorian avulla ja yrityksen työntekijät osallistuivat yrityksen analyysiin ja antoivat ideoita tulevaisuuden parannuksiin ja suunnitelmiin. Suunnitelmasta tuli tehokas apu yhtiön markkinointisuunnitelmien laatimiseen tuleville vuosille.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoreettinen osa käsittelee markkinoinnin perusteita, markkinointisuunnitelman prosessin osia ja lopuksi vertailuanalyysiä. Empiirinen osa muodostettiin teorian perusteella, jota käsiteltiin työn aikana.
Markkinointisuunnitelman lopullinen malli tehtiin käsitellyn teorian avulla ja yrityksen työntekijät osallistuivat yrityksen analyysiin ja antoivat ideoita tulevaisuuden parannuksiin ja suunnitelmiin. Suunnitelmasta tuli tehokas apu yhtiön markkinointisuunnitelmien laatimiseen tuleville vuosille.