Implementering av ISO 9001 i ett byggföretag : Ledningssystem för kvalitet
Häggman, Anders (2019)
Häggman, Anders
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904235767
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904235767
Tiivistelmä
Detta examensarbete följer standarden SS-EN ISO 9001 som utgavs år 2015 och är ett ledningssystem för kvalitet som kan bidra till att processer och produkter blir bättre med mål att effektivisera. Syftet med examensarbetet var att praktiskt få uppgjort dokument och utveckla en grund för kvalitetledningssystemet åt Byggservice Kronqvist Ab utgående från vad standarden ISO 9001 kräver av en organisation för att kunna certifieras.
Examensarbetets metoder var att månadsvis ha kvalitetledningsmöte med konsult som gett vägledning om vilka dokument som behövs samt vad standarden kräver för att uppfylla ledningssystemet för kvalitet. En ledningsgrupp har bildats vid Byggservice Kronqvist Ab var jag själv deltar vid möten. Ledningsgruppen följer månadsvis upp företagets verksamhet och kontinuerligt uppdaterar och förbättrar Byggservice Kronqvists verksamhet med fokus på kvalitet.
Arbetet resulterade i en litteraturstudie samt dokument som sparas på Byggservice Kronqvist Ab:s server och blir en stor del av ledningssystemet för kvalitet. Bilagorna består av totalt 31 dokument. I diskussionen ges förslag till vad som ännu krävs av företaget för att uppfylla sitt ledningssystem för kvalitet enligt vad standarden SS-EN ISO 9001 kräver. This degree project follows the standard SS-EN ISO 9001 which was published 2015. It is a management system for quality that can contribute to processes and products becoming better with the goal of streamlining your business. The purpose of this thesis project was to get Word and Excel documents documented and develop a foundation for the quality management system for Byggservice Kronqvist Ab, based on what the ISO 9001 standard requires of an organization in order to be certified.
The methods of the degree project were to have a quality management meeting with a consultant who provided guidance on which documents are needed and what the standard requires in order to fulfill the quality management system. A management team has also been formed at Byggservice Kronqvist Ab where I attended at the meetings, the management team monitors the company's operations on a monthly basis and continuously updates and improves Byggservice Kronqvist's business with focus on quality.
The work resulted in a literature study and documents that are saved on Kronqvist Byggservice Ab's server and become a major part of the management system for quality. The appendices consist of a total of 31 documents. In the discussion it is proposed what is still required by the company to fulfill the quality management system according to what the standard SS-EN ISO 9001 requires.
Examensarbetets metoder var att månadsvis ha kvalitetledningsmöte med konsult som gett vägledning om vilka dokument som behövs samt vad standarden kräver för att uppfylla ledningssystemet för kvalitet. En ledningsgrupp har bildats vid Byggservice Kronqvist Ab var jag själv deltar vid möten. Ledningsgruppen följer månadsvis upp företagets verksamhet och kontinuerligt uppdaterar och förbättrar Byggservice Kronqvists verksamhet med fokus på kvalitet.
Arbetet resulterade i en litteraturstudie samt dokument som sparas på Byggservice Kronqvist Ab:s server och blir en stor del av ledningssystemet för kvalitet. Bilagorna består av totalt 31 dokument. I diskussionen ges förslag till vad som ännu krävs av företaget för att uppfylla sitt ledningssystem för kvalitet enligt vad standarden SS-EN ISO 9001 kräver.
The methods of the degree project were to have a quality management meeting with a consultant who provided guidance on which documents are needed and what the standard requires in order to fulfill the quality management system. A management team has also been formed at Byggservice Kronqvist Ab where I attended at the meetings, the management team monitors the company's operations on a monthly basis and continuously updates and improves Byggservice Kronqvist's business with focus on quality.
The work resulted in a literature study and documents that are saved on Kronqvist Byggservice Ab's server and become a major part of the management system for quality. The appendices consist of a total of 31 documents. In the discussion it is proposed what is still required by the company to fulfill the quality management system according to what the standard SS-EN ISO 9001 requires.