Asiakastyytyväisyystutkimus : Case Kaskipuu Oy
Manninen, Kallemarkus (2019)
Manninen, Kallemarkus
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904235748
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904235748
Tiivistelmä
Toimeksiantajana tälle opinnäytetyölle toimi Kaskipuu Oy. Yrityksen liiketoimintaan kuuluu ulko-ovien ja ikkunoiden valmistus Ylikiimingissä ja Viitasaarella sijaitsevilla tehtailla. Tehtaanedustajia on ympäri Suomen, ja asennusryhmät on jaettu heidän mukaansa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mistä asiakkaat ovat saaneet ensimmäisenä tiedon yrityksestä. Lisäksi työllä mitattiin asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen kokonaispalveluun.
Teoriapohjana tutkimuksessa käytettiin myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun kirjoja. Kysely toteutettiin jakamalla kyselylomakkeet suoraan Kokkolan alueen asiakkaille, sekä osittain puhelimitse. Vastaajia oli yhteensä 14 kappaletta, ja kaikki olivat ostaneet tuotteita Kaskipuulta viimeisen vuoden sisällä. Työssä selvitettiin ensikontaktia yritykseen, sekä tyytyväisyyttä myyjään, asentajiin ja tuotteisiin. Lisäksi haluttiin tietää, ovatko sovitut toimitusajat pitäneet, ja kuinka todennäköisesti asiakkaat olisivat valmiita suosittelemaan Kaskipuuta muille.
Tulosten perusteella asiakkaat olivat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä kokonaispalveluun sekä tuot-teisiin, mutta toimitusajoissa oli muutamia viivästymisiä. Kokonaisuutena asiakkaiden mielipiteet olivat kuitenkin positiivisia.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mistä asiakkaat ovat saaneet ensimmäisenä tiedon yrityksestä. Lisäksi työllä mitattiin asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen kokonaispalveluun.
Teoriapohjana tutkimuksessa käytettiin myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun kirjoja. Kysely toteutettiin jakamalla kyselylomakkeet suoraan Kokkolan alueen asiakkaille, sekä osittain puhelimitse. Vastaajia oli yhteensä 14 kappaletta, ja kaikki olivat ostaneet tuotteita Kaskipuulta viimeisen vuoden sisällä. Työssä selvitettiin ensikontaktia yritykseen, sekä tyytyväisyyttä myyjään, asentajiin ja tuotteisiin. Lisäksi haluttiin tietää, ovatko sovitut toimitusajat pitäneet, ja kuinka todennäköisesti asiakkaat olisivat valmiita suosittelemaan Kaskipuuta muille.
Tulosten perusteella asiakkaat olivat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä kokonaispalveluun sekä tuot-teisiin, mutta toimitusajoissa oli muutamia viivästymisiä. Kokonaisuutena asiakkaiden mielipiteet olivat kuitenkin positiivisia.