Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tehokas ja tuloksellinen sisältömarkkinointi liiketoiminnassa

Sookari, Anna-Mari (2019)

 
Avaa tiedosto
Sookari_Anna-Mari.pdf (715.6Kt)
Lataukset: 


Sookari, Anna-Mari
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266081
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten liiketoiminnassa sisältömarkkinointia tehdään tuloksellisesti. Opinnäytetyön tavoitteena on toimia käsikirjana yrityksille, jotka haluavat saada tietoa, mitä sisältömarkkinointi on ja mitä sisältöstrategia tarkoittaa. Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriaosuudesta, tutkimusmenetelmän esittelystä, tutkimuksen tuloksista sekä johtopäätöksistä ja pohdinnasta.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta pääkäsitteestä, joita ovat sisältömarkkinointi, sisältöstrategia ja sisällöntuotanto käytännössä. Teoria-osassa avataan sisältömarkkinoinnin ja sisältöstrategian käsitettä tarkemmin. Teoria keskittyy keskeisimpiin käsitteisiin, joita tulee ottaa huomioon sisältömarkkinoinnin toteuttamisessa.

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa aineisto kerättiin teemahaastattelumenetelmällä. Haastattelun kohteeksi valikoituivat kolme yritystä, jotka tekevät sisältömarkkinointia. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kunkin case-yrityksen nykytilanne sekä niiden yleisimpiä haasteita sisältömarkkinoinnin toteuttamisessa. Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluna maaliskuussa 2019. Tulokset on esitelty seitsemän teeman mukaan.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että kaikissa kolmessa yrityksessä tehdään sisältömarkkinointia strategian pohjalta. Tuloksista kävi ilmi, että sisältömarkkinointi koetaan case-yrityksissä yhtenä keinona toteuttaa markkinointia muiden keinojen joukossa. Yritysten tavat sisältömarkkinoinnin toteuttamisessa vaihtelevat jonkin verran. Vaikuttavia tekijöitä sisältömarkkinoinnin tekemisessä ovat muun muassa resurssit, kohderyhmät ja tavoitteet. Yleisimpinä haasteina tuloksista nousivat esiin sisältöjen tavoittavuus verkossa, sisältötyön resursointi ja ajanhallinta sekä muun henkilöstön rohkaiseminen kirjoittamaan ja jakamaan sisältöjä omissa kanavissaan.

Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa pohdittiin opinnäytetyöprosessin vaiheita ja tutkimuksen tuloksia. Kappaleessa esiteltiin tulosten pohjalta johtopäätöksiä sekä alustavia kehitysehdotuksia case-yritysten kokemiin haasteisiin sisältömarkkinoinnissa. Tätä opinnäytetyötä voidaan hyödyntää oppaana erityisesti pk-yrityksille, jotka haluavat saada sisältömarkkinoinnilla aikaan tuloksia.
 
The purpose of this thesis was to research how to make content marketing successful and profitable in business. The function of this thesis is to serve as a handbook for companies who are interested in getting an in-depth knowledge of content marketing and content strategy. This thesis consists of an introduction, theory, presentation of the research method, the results, and a conclusion part with discussion.

The theoretical framework of this thesis consists of three major concepts which are content marketing, content strategy and content production. The theory part deals with content marketing essentials in business and finds out what does a content strategy mean and why it is so important.

This thesis was carried out as a qualitative research. The research material was collected by using theme interview as a method. Three companies from different industries were interviewed for this thesis and the selection was based on the fact they all do content marketing in their businesses. The purpose of the research was to find out how these companies operate content marketing and what kind of challenges they have experienced while doing it. The interviews were carried out in March 2019. The results are presented by seven themes.

According to the results of this research all the companies who took part in the interviews, are doing content marketing based on a content strategy. The results showed that content marketing is perceived as one of the marketing techniques among other techniques. There were some differences on how companies do content marketing. Some influencing factors how these companies perform content marketing are resources, target groups and goals. The most common challenges were content reach, resources, time management and encouraging team members to write and post content on their personal social media channels.

The final part of the thesis discusses the stages of the entire process and the outcome of the thesis. Conclusions based on the results are presented in the final part. Some initial development proposals were presented as well. This thesis can be used as a guide book for companies who want to get results with content marketing.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste