Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Podcastien kaupallistaminen Suomessa : Case: RadioPlay

Kervinen, Sini (2019)

 
Avaa tiedosto
FINAL_ONT_Kervinen_PodcastienKaupallistaminenSuomessa.pdf (2.656Mt)
Lataukset: 


Kervinen, Sini
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904286219
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä tavalla podcastit tulisi kaupallistaa Suomessa. Työ tehtiin Bauer Medialle ja rajattiin koskemaan sen omistamaa digitaalisen audion palvelua RadioPlayta. Bauer Media on suomen suurin radiotalo.

RadioPlay on joulukuussa 2017 perustettu digitaalisen audion palvelu, jonka kautta voidaan kuunnella Bauer Median nettiradioita, radio-ohjelmien jälkitallenteita ja podcast-sisältöjä.

Työn tutkimusmenetelmäksi on valittu benchmarkkaus. Keskeisimmät lähteet opinnäytetyössä ovat kansainvälisten tutkimuslaitosten ja muiden alan toimijoiden julkaisut, sekä sisäiset opit ja julkaisut Bauer Median muista maista.

Podcast-liiketoiminta on Suomessa vielä uutta, minkä vuoksi oppeja tulee hakea muista maista. Lisäksi tulee ottaa huomioon vallitseva mediamurros, ja radiotalon mahdolliset vahvuudet podcastien kaupallistamisessa. Opinnäytetyö ei ota kantaa kaupallisten tuotteiden lanseerausprosessiin tai podcast sisältöjen tuottamiseen.

Valmisteleva työ tehtiin syksyn 2018 aikana ja kirjallinen tuotos toteutettiin kesän 2019 aikana niin, että opinnäytetyö valmistui edellä aikataulustaan, viikolla 17.

Opinnäytetyön lopputuloksena valmistui kaksiosainen podcastien kaupallistamisen malli, jossa globaalit opit nivottiin yhteen markkinoinnin peruspilarin AIDA-mallin kanssa. RadioPlayn podcasteissa on paljon kaupallista potentiaalia ja tuotteistus kannattaa tehdä suunnitelmallisesti osissa, markkinaa, loppukäyttäjiä ja mainostaja-asiakkaita kuunnellen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste