Vuorovaikutteinen oppimisympäristö kielten opiskeluun
Jäntti, Mika (2019)
Jäntti, Mika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296285
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296285
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin Valakia Interactive Osakeyhtiölle. Valakia on Seinäjoella sijaitseva yritys, jonka palveluihin kuuluu muun muassa graafinen suunnittelu, 3D-sovellukset, virtuaalitodellisuus ja lisätty todellisuus.
Tässä opinnäytetyössä tutustutaan lisättyyn todellisuuteen. Työn tavoitteena on toteuttaa vuorovaikutteinen oppimisympäristösovellus kielten opiskeluun lisätyn todellisuuden avulla. Työn tekniset tavoitteet ovat kielivalinta, teemojen lataus pilvipalvelimelta ja suoritettujen teemojen seuranta. Valmiin sovelluksen kohde-yleisö on varhaiskasvatus.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä käytännön osuudesta. Teoriaosuu-dessa käsitellään lisätyn todellisuuden toiminnallisuutta, historiaa, käyttömahdol-lisuuksia ja tulevaisuutta. Siinä käydään läpi myös työssä käytetyt tekniikat, oh-jelmistot ja laitteet. Työn käytännön osuudessa esitellään työn tekemisen vaiheet ja toteutettu sovellus.
Lopputuloksena syntyi toimiva ja vuorovaikutteinen oppimisympäristö. Käyttäjä voi oppia sovelluksen avulla kolmea eri kieltä.
Tässä opinnäytetyössä tutustutaan lisättyyn todellisuuteen. Työn tavoitteena on toteuttaa vuorovaikutteinen oppimisympäristösovellus kielten opiskeluun lisätyn todellisuuden avulla. Työn tekniset tavoitteet ovat kielivalinta, teemojen lataus pilvipalvelimelta ja suoritettujen teemojen seuranta. Valmiin sovelluksen kohde-yleisö on varhaiskasvatus.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä käytännön osuudesta. Teoriaosuu-dessa käsitellään lisätyn todellisuuden toiminnallisuutta, historiaa, käyttömahdol-lisuuksia ja tulevaisuutta. Siinä käydään läpi myös työssä käytetyt tekniikat, oh-jelmistot ja laitteet. Työn käytännön osuudessa esitellään työn tekemisen vaiheet ja toteutettu sovellus.
Lopputuloksena syntyi toimiva ja vuorovaikutteinen oppimisympäristö. Käyttäjä voi oppia sovelluksen avulla kolmea eri kieltä.
