Matkalla yhdeksi Suomen tunnetuimmista kesäteattereista - Törnävän kesäteatterin asiakasarvot ja palvelumalli
Roininen, Sanna (2019)
Roininen, Sanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905017055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905017055
Tiivistelmä
Seinäjoen kaupunginteatteri toteuttaa ensimmäisen oman kesäteatterituotantonsa
Törnävän kesäteatterissa kesällä 2019. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on toimia tukena pitkän aikavälin strategisessa suunnittelussa ja luoda käytännön työkaluja asiakaspalveluun, minkä ansiosta kesäteatterin konseptia voidaan viedä haluttuun suuntaan.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Seinäjoen kaupunginteatteri. Opinnäytetyö oli kaksiosainen kehittämishanke, joka koostui tutkimuksellisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Tutkimuksellisessa osiossa määritettiin Törnävän kesäteatterin asiakasarvot kootun aineiston analyysin perusteella. Aineistona käytin tätä opinnäytetyötä varten teetettyä verkkokyselyä ja analysoin aineistoa hyödyntäen Seinäjoen kaupunginteatterin sisäisiä arvoja sekä markkinoinnin klassisia kilpailukeinoja. Aineistoa analysoitiin erilaisin suodattimin teatteri- ja markkinointialan kirjallisuutta ja tutkimuksia hyödyntäen.
Tämän opinnäytetyön toiminnallinen osuus sisältää palvelumallin, joka osoittaa miten Törnävän kesäteatterin asiakasarvot näkyvät asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä palvelupolun eri vaiheissa. Opinnäytetyön lopuksi esitetään myös keinoja, joilla asiakaspolkukaavio lanseerataan käyttöön sekä mittarit, joilla kaavion toimivuutta voidaan punnita ja kehittää tulevina kesinä.
Törnävän kesäteatterissa kesällä 2019. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on toimia tukena pitkän aikavälin strategisessa suunnittelussa ja luoda käytännön työkaluja asiakaspalveluun, minkä ansiosta kesäteatterin konseptia voidaan viedä haluttuun suuntaan.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Seinäjoen kaupunginteatteri. Opinnäytetyö oli kaksiosainen kehittämishanke, joka koostui tutkimuksellisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Tutkimuksellisessa osiossa määritettiin Törnävän kesäteatterin asiakasarvot kootun aineiston analyysin perusteella. Aineistona käytin tätä opinnäytetyötä varten teetettyä verkkokyselyä ja analysoin aineistoa hyödyntäen Seinäjoen kaupunginteatterin sisäisiä arvoja sekä markkinoinnin klassisia kilpailukeinoja. Aineistoa analysoitiin erilaisin suodattimin teatteri- ja markkinointialan kirjallisuutta ja tutkimuksia hyödyntäen.
Tämän opinnäytetyön toiminnallinen osuus sisältää palvelumallin, joka osoittaa miten Törnävän kesäteatterin asiakasarvot näkyvät asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä palvelupolun eri vaiheissa. Opinnäytetyön lopuksi esitetään myös keinoja, joilla asiakaspolkukaavio lanseerataan käyttöön sekä mittarit, joilla kaavion toimivuutta voidaan punnita ja kehittää tulevina kesinä.