LÄHESTYMISNÄKÖKULMA LUKS-OHJELMAN LANSEERAUKSEEN
Konola, Petteri (2010)
Konola, Petteri
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061612299
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061612299
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun tutkimus- kehitys- ja täydennysyksikkö CENTRIA, jossa Mobilepoint-projekti on saanut alkunsa.
Opinnäytetyön aiheena oli laatia markkinointisuunn LUKS-tietojäejestelmälle, mutta työn painopiste siirtyi työn edetessä konkreettisesta marrkinointisuunnitelmasta Lähestymistapa-analyysiin. Markkinointisuunnitelman tekoa ja markkinointia käytiin läpi yleisellä tasolla. Toimintoja ei aikataulutettu tai budjetoitu.
Menetelmät työn toteuttamiseksi muodostuivat keräämällä teoriaa markkinoinnin suunnittelusta, tuotteen lanseerauksesta ja tuotteen myymisen vaihtoehdoista. Työssä käytettiin yhtä haastattelua apuna.
Työn tuloksena syntyi kattava tieto siitä, mitä markkinointisuunnitelma sisältää ja mitä siinä pitää ottaa huomioon. Lisäksi selvisi, millaisia väyliä pitkin kannattaa mahdollisesti LUKSia lähteä myymään. Työn tuloksena selvisi myös, mitä asioita yrityksen kannattaa ottaa huomioon markkinoinnissaan ja tuotteen lanseerauksessa.
Opinnäytetyön aiheena oli laatia markkinointisuunn LUKS-tietojäejestelmälle, mutta työn painopiste siirtyi työn edetessä konkreettisesta marrkinointisuunnitelmasta Lähestymistapa-analyysiin. Markkinointisuunnitelman tekoa ja markkinointia käytiin läpi yleisellä tasolla. Toimintoja ei aikataulutettu tai budjetoitu.
Menetelmät työn toteuttamiseksi muodostuivat keräämällä teoriaa markkinoinnin suunnittelusta, tuotteen lanseerauksesta ja tuotteen myymisen vaihtoehdoista. Työssä käytettiin yhtä haastattelua apuna.
Työn tuloksena syntyi kattava tieto siitä, mitä markkinointisuunnitelma sisältää ja mitä siinä pitää ottaa huomioon. Lisäksi selvisi, millaisia väyliä pitkin kannattaa mahdollisesti LUKSia lähteä myymään. Työn tuloksena selvisi myös, mitä asioita yrityksen kannattaa ottaa huomioon markkinoinnissaan ja tuotteen lanseerauksessa.