Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tytöt futiskentälle - Markkinoinnin kehittämissuunnitelma FC Kuusysille

Palenius, Sanni (2019)

 
Avaa tiedosto
Sanni Palenius opinnäytetyö.pdf (736.9Kt)
Lataukset: 


Palenius, Sanni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306971
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä FC Kuusysin kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinoinnin kehittämissuunnitelma, jonka pohjalta seura pystyy löytämään uusia ja kehittämään vanhoja markkinointikeinoja, joiden avulla saadaan tyttöjä houkuteltua mukaan seuran toimintaan.

FC Kuusysi on perinteikäs lahtelainen jalkapalloseura, jonka toiminnassa on mukana noin 200 tyttöä. Viime vuosien aikana tyttöpelaajien määrä on kuitenkin pudonnut, joten seura kokee, että toimintatapoihin tarvitaan muutoksia ja markkinointia on pystyttävä kehittämään.

Teoriaosuudessa käsitellään nais- ja tyttöjalkapallon kehitystä sekä liikunnan harrastamiseen ja sen aloittamiseen liittyviä motiiveja. Viimeinen teoriakappale kokoaa liikuntamarkkinoinnin paketiksi, jonka pohjalta kehittämissuunnitelma on rakennettu. Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin benchmarkkausta eri jalkapalloseuroista, jolla saatiin lähtökohta-analyysiin verrattuna markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan ideoita. Lisäksi opinnäytetyötä varten haastateltiin seuran eri toimihenkilöitä, joiden kokemusten pohjalta saatiin informaatiota siitä, minkälainen markkinointitoiminta tehoaa tyttöihin ja heidän huoltajiinsa.

Markkinoinnin kehittämissuunnitelma -kappaleessa yhdistyy opinnäytetyössä käytetyt tutkimusmenetelmät teoriaosuuteen pohjaten. Tueksi rakennettiin markkinoinnin vuosikello, jonka avulla tuloksena syntyi uusia kehitysideoita FC Kuusysin markkinointitoimintaan, joiden avulla seura pystyy kehittämään tyttötoimintaan liittyvää markkinointia tulevaisuudessa.

Opinnäytetyön tulos ja sen merkitys näkyvät toivottavasti pienten ja vähän isompien tyttöjen määrän kasvuna lahtelaisilla jalkapallokentillä tulevien vuosien aikana. Liikunnalla, urheilulla ja seuratoiminnalla on kuitenkin todistetusti useita positiivisia vaikutuksia lasten ja nuorten kehitykseen niin liikkujina kuin ihmisinäkin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste