Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tunnettuuden kasvattaminen digitaalisen markkinoinnin keinoin

Huhtaniemi, Virpi (2019)

 
Avaa tiedosto
huhtaniemi_virpi.pdf (888.5Kt)
Lataukset: 


Huhtaniemi, Virpi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027371
Tiivistelmä
Jokainen yritys, joka ottaa digitaalisen markkinoinnin huomioon markkinointikeinoissaan kasvattaa arvoaan. Digitaalinen markkinointi auttaa yrityksiä pitämään, saamaan lisää asiakkaita ja kasvattamaan tunnettuuttaan, sillä ihmiset asioivat ja viettävät aikaansa yhä enemmän verkossa. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona yritykselle Univisio Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaisilla digitaalisen markkinoinnin keinoilla saataisiin kasvatettua toimeksiantoyrityksen tunnettuutta. Tavoitteena oli myös selvittää kuluttajien ostokäyttäytymistä sekä ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä, jota toimeksiantoyritys voi hyödyntää markkinoinnissaan. Opinnäytetyö rakentuu teoria- ja tutkimusosuuden ympärille.

Opinnäytetyön teoriassa käsiteltiin tunnettuuden merkitystä yritykselle, kuluttajaa yrityksen asiakkaana sekä kuluttajan ostokäyttäytymistä. Lisäksi teoriassa käytiin läpi markkinointia yrityksessä sekä digitaalisen markkinoinnin eri keinoja.

Tutkimusosio toteutettiin valtakunnallisella kuluttajakyselyllä. Tutkimusosiossa tutkittiin kuluttajien ostokäyttäytymistä sekä ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi tutkittiin, että minkälainen markkinointi houkuttelee kuluttajia sekä toimeksiantoyrityksen tämänhetkistä tunnettuutta. Tutkimuksen tuloksien tarkoituksena oli saada selville, minkälaisilla digimarkkinoinnin keinoilla toimeksiantoyritys kasvattaa tunnettuuttaan. Tarkoituksena oli myös saada selville kuluttajien ostokäyttäytymistä sekä ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä, joita toimeksiantoyritys voi hyödyntää markkinoinnissaan.

Tutkimuksesta selvisi, että kuluttajat asioivat paljon verkossa ja näin ollen tehokkaimmat digitaalisen markkinoinnin keinot sosiaalisesta mediasta ovat Facebook, Instagram, hakukoneoptimointi ja yrityksen verkkosivut. Kuluttajien ostopäätökseen vaikuttivat tuotteen hinta, laatu, ominaisuudet sekä kotimaisuus. Tämän työn tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantoyrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittämisessä sekä tunnettuuden kasvattamisessa.
 
Any company taking digital marketing into account increases its value. Digital marketing helps companies to keep their current customers, gain new ones and to increase their awareness, because people are increasingly running their errands and spending their time on line. This thesis was executed as an assignment for a company called Univisio Oy. The aim of the thesis was to find out what kind of digital marketing activities would help to increase the brand awareness of the case company. The aim was also to scrutinize customer buying behavior and elements affecting the buying decision to offer insights for the case company’s marketing efforts.

The theory part deals with the meaning of the brand awareness for the company, consumer as the customer of the company and customer buying behavior. Marketing in general and various activities of digital marketing were also introduced.

The empirical research was executed as a national consumer inquiry. The research studied customer buying behavior, the facts which affect the buying decisions and the most tempting marketing activities that would entice consumer and increase brand awareness. The main goals was to find out what kind of digital marketing activities would help the case company to increase its awareness among consumers.

The empirical research shows that consumers spend a lot of time on line and therefore the most powerful digital marketing activities among social media options are as Facebook and Instagram, search engine optimization and company’s own website. Elements affecting customer’s buying decisions included price, quality, properties and domesticity. The case company can utilize the results of this thesis in the development of their digital marketing and increasing their brand awareness.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste