Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kehittäminen Valmakaupalle

Rantamäki, Piia (2019)

 
Avaa tiedosto
Rantamaki_Piia.pdf (1.307Mt)
Lataukset: 


Rantamäki, Piia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078088
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli markkinointiviestinnän kehittäminen Valmakaupalle, joka kuuluu osana Valio Oy:n osuuskuntien Valmakauppaketjuun. Valmakauppa myy pääasiallisesti elintarvikkeita sekä maataloustuotteita. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä digitaaliseen markkinointiviestintään. Toisena tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnittelun eri vaiheisiin. Kolmantena tavoitteena oli toteuttaa kyselytutkimus Valmakaupan nykyisille sekä potentiaalisille asiakkaille. Opinnäytetyön neljäntenä tavoitteena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Valmakaupalle.

Empiirinen osuus sisältää kyselytutkimuksen, jossa käytettiin kvantitatiivista
tutkimusmenetelmää. Kyselylomakkeiden vastauksia kerättiin Facebookin kautta sekä Seinäjoella Sarkamessuilla 1.─2.2.2019, ja kyselyyn vastasi 101 henkilöä. Tutkimuksen mukaan Valmakauppa on, muiden kuin maidontuottajien taholla, vähän tunnettu yritys. Tutkimustulokset osoittavat myös, että yrityksen verkkosivut sekä sosiaalinen media ovat mieluisimpia tapoja lukea mainoksia. Näiden mainosten lukemiseen eniten käytettäviä laitteita ovat älypuhelin sekä pöytätietokone.

Teoreettisen viitekehyksen sekä kyselytutkimuksen perusteella luotiin räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma Valmakaupalle, joka tulee pääsääntöisesti keskittymään sosiaalisen median sekä kotisivujen kehittämiseen. Markkinointiviestinnän uusiksi keinoiksi lisättiin yrityksen näkyvyyttä lisääviä ohjetauluja sekä tienvarsimainoksia Valmakaupan läheisyyteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste