Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media brändin viestinnässä

Mehr, Tahmine (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1).pdf (893.0Kt)
Lataukset: 


Mehr, Tahmine
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088210
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite on selvittää, mikä vaikutus sosiaalisella medialla on brändiviestinnässä. Työssä tutkitaan somen hyödyntämistä brändiviestinnässä. Opinnäytetyössä etsitään vastauksia yrityksien sosiaalisen median sisällön tuotannon panostukseen, yritysten aktiivisuuteen somessa ja yritysten haasteisiin somen käytössä. Tutkimusta toteutetaan haastattelemalla muutamia pääkaupunkiseudun pk-yrityksiä, jotka käyttävät sosiaalista mediaa jo nyt. Tutkimuksessa sosiaalisen median kanavat rajataan kolmeen, Facebook, Instagram ja Twitter.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään brändin rakentamista ja brändiviestintää. Tarkoituksena on, tarkastella, kuinka tärkeä viestintä on brändin rakentamisessa ja sen jälkeen tarkastellaan sosiaalisen median vaikutusta brändiviestinnässä yhtenä kanavana. Tutkimus on kvalitatiivinen ja siinä on haastateltu kuusi pk-yritystä pääkaupunkiseudulta. Aineistona on käytetty haastatteluvastauksia.

Aika monessa haastatellussa yrityksessä sosiaalinen media on irrallaan muusta yrityksen toiminnasta, eikä sitä oteta huomioon yrityksen brändiviestinnässä. Vaikkakin sosiaalisella medialla on melko suuri vaikutus ja rooli liiketoiminnalle, varsinkin brändin rakentamisessa ja viestinnässä. Keskeisimmät tulokset tästä tutkimuksesta vastaavat hyvin sitä mitä teoriassa käsiteltiin. Pienten ja keskisuurten yritysten pitää kehittää omaa osaamistaan sosiaalisessa mediassa. Sosiaaliseen mediaan on varattava enemmän resursseja, näitä ovat esimerkiksi, aika, budjetti ja henkilöstö. Tavoitteita pitää selkeyttää ja yhdistää niitä brändistrategiaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste