Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelisuoratoistolähetyksen toteuttaminen omalta kotikoneelta

Penttilä, Santeri (2019)

Avaa tiedosto
Santeri Penttilä Opinnäytetyö .pdf (1.470Mt)
Lataukset: 


Penttilä, Santeri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098537
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on opastaa SJK eSportsin kautta nuoria suoratoiston maailmaan. Työ käsittelee suoratoistoa globaalina ilmiönä sekä tutkii kvantitatiivisen tutkimuksen avulla ihmisten katselutottumuksia Twitchissa. Aiheesta ei ole moniakaan suomenkielisiä oppaita ja siksi näen, että opinnäytetyöaihe on kiinnostava sekä hyödyllinen.
Työssä käydään läpi Twitch.tv-suoratoistopalvelun käyttäjämääriä ja kasvua sekä opastetaan nuoria, kuinka perustaa oma suoratoistokanava Twitchin avulla. Twitch.tv-suoratoistopalveluna on kerännyt kaikki e-urheilun isoimmat turnaukset saman sivuston alle, mikä on lisännyt sivun käyttöä ja luotettavuutta. E-urheilu globaalina ilmiönä on myös kasvanut järisyttävästi, ja Suomessa uusimpien tutkimuksien mukaan e-urheilu on nuorten miesten (18–35v) parissa toiseksi seuratuin urheilulaji heti jääkiekon jälkeen.
Opinnäytetyö sisältää oppaan, kuinka aloittaa suoratoistaminen OBS Studion avulla, sekä opastusta eri elementtien huomioimiseen esimerkiksi henkilöbrändin luomisessa. OBS Studion opas käsittelee ohjelman teknisiä ominaisuuksia sekä mahdollisuuksia, mitä ohjelmalla voi toteuttaa.
Suoratoistopalveluiden kasvu maailmalla on huomattu myös isoissa mediataloissa, koska monilla mediataloilla on nykyään oman suoratoistopalvelun, jonka avulla kuluttajat voivat katsoa ja käyttää televisiota myös ilman televisiota. Tämä työ käsittelee enemmän suoratoistopalveluita pelaamisen kautta, koska pelien suoratoisto on nykyään yhtä lailla suosittua, kuin tavallisen televisio-ohjelman seuraaminen, jopa suositumpaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste