Asiakaskokemuksesta kilpailuetu
Ruohomäki, Aleksi (2019)
Lataukset:
Ruohomäki, Aleksi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088199
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarjota toimeksiantajalle, Seinäjoen Keittiötukulle tietoa, jonka pohjalta yritys voi alkaa kehittämään asiakaskokemukseen keskittynyttä kilpailu-strategiaa, jolla kasvattaa kilpailukykyä.
Työtä varten kerättiin kirjallisuutta kilpailukyvystä, kilpailuedusta, differoinnista ja asiakaskokemuksesta. Teorian on tarkoitus selittää yrityksen kannattavuuteen vaikuttavia tekijöitä, kilpailukykyyn- ja etuun liittyviä tekijöitä, erilaistumisstrategian perusteet sekä asiakaskokemuksen tärkeys nykyaikaisille yrityksille ja sen olennaisin teoria. Työ on rajattu koskemaan vain yritysasiakkaita.
Tutkimusosiossa haastateltiin toimeksiantajan yritysasiakkaita ja näiltä pyrittiin saamaan sellaista tietoa, joka auttaa parantamaan toimeksiantajan tarjoamaa asiakaskokemusta. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla yritysten edustajia puhelimitse. The aim of this thesis is to help the case company to develop a strategy focusing on customer experience by offering relevant information. The new information will help the company to strengthen their competitiveness and to reach a competitive advantage.
The theory of this thesis focuses on competitiveness, competitive advantage, differentiation, and customer experience. The aim of the theory is to describe elements affecting a company’s profitability and competitiveness, the basics for a differentiation strategy and the main aspects of customer experience. The thesis focuses on business-to-business customers.
The case company’s corporate customers were interviewed by telephone in the empirical part of this thesis. The goal of the interviews was to gain the kind of information that will help the case company to improve the customer experience they offer.
Työtä varten kerättiin kirjallisuutta kilpailukyvystä, kilpailuedusta, differoinnista ja asiakaskokemuksesta. Teorian on tarkoitus selittää yrityksen kannattavuuteen vaikuttavia tekijöitä, kilpailukykyyn- ja etuun liittyviä tekijöitä, erilaistumisstrategian perusteet sekä asiakaskokemuksen tärkeys nykyaikaisille yrityksille ja sen olennaisin teoria. Työ on rajattu koskemaan vain yritysasiakkaita.
Tutkimusosiossa haastateltiin toimeksiantajan yritysasiakkaita ja näiltä pyrittiin saamaan sellaista tietoa, joka auttaa parantamaan toimeksiantajan tarjoamaa asiakaskokemusta. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla yritysten edustajia puhelimitse.
The theory of this thesis focuses on competitiveness, competitive advantage, differentiation, and customer experience. The aim of the theory is to describe elements affecting a company’s profitability and competitiveness, the basics for a differentiation strategy and the main aspects of customer experience. The thesis focuses on business-to-business customers.
The case company’s corporate customers were interviewed by telephone in the empirical part of this thesis. The goal of the interviews was to gain the kind of information that will help the case company to improve the customer experience they offer.