Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen huonekalualalla : case Maskun Kalustetalo
Kaukonen, Tero; Wikman, Joonas (2010)
Kaukonen, Tero
Wikman, Joonas
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010062212470
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010062212470
Tiivistelmä
Tämän opinnäytyön tarkoituksena oli selvittää miten digitaalista markkinointia huonekalualalla käytetään ja miten Maskun kalustetalo tulee mahdollisesti tulevaisuudessa kehittämään markkinointiaan. Tutkimuksen tavoitteeksi asetettiin selvittää käyttääkö huonekalualalla toimiva Maskun kalustetalo digitaalista markkinointia, sekä tutkia miten sitä käytetään ja kehittää uusia ideoita.
Teoriaosuus käsittelee digitaalisen markkinoinnin keinoja, ja niiden vaikutusta kuluttajan ostoprosessissa. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen ja perinteisen median roolia markkinointiviestinnässä. Näistä asioista muodostui Maskun kalustetalon markkinointipäällikölle tehdyn haastattelun runko ja kysymykset.
Tutkimus toteutettiin case tutkimuksena ja haastatelu toteutettiin lähettämällä kysymykset Maskun kalustetalon markkinointipäällikkölle sähköpostilla.
Tutkimuksessa haluttiin tuoda esille markkinointipäällikön omia kokemuksia ja näkemyksiä huonekalualalla tällä hetkellä käytettävästä markkinoinnista. Haastattelun tarkoituksena oli myös selvittää mitä digitaalisen markkinoinnin keinoja yritys on mahdollisesti aikonut tulevaisuudessa käyttää. Ehdotuksia ja kehitysideoita digitaalisen markkinoinnin hyödyntämiseen huonekalualalla tehtiin haastattelun ja teoria osuuden pohjalta.
Tutkimuksen tuloksista nousi esille, että huonekalualalla käytetään melko vähän digitaalista markkinointia. Oikeastaan digitaalinen markkinointi keskittyy tutkimuksen mukaan yrityksen internet sivustoille. Tutkimuksessa ilmeni myös, että suunnitelmia ja kiinnostusta markkinoinnin monipuolistamiseen on, joskin mitään konkreettisia suunnitelmia ei vielä varsinaisesti ollutkaan tehty.
Teoriaosuus käsittelee digitaalisen markkinoinnin keinoja, ja niiden vaikutusta kuluttajan ostoprosessissa. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen ja perinteisen median roolia markkinointiviestinnässä. Näistä asioista muodostui Maskun kalustetalon markkinointipäällikölle tehdyn haastattelun runko ja kysymykset.
Tutkimus toteutettiin case tutkimuksena ja haastatelu toteutettiin lähettämällä kysymykset Maskun kalustetalon markkinointipäällikkölle sähköpostilla.
Tutkimuksessa haluttiin tuoda esille markkinointipäällikön omia kokemuksia ja näkemyksiä huonekalualalla tällä hetkellä käytettävästä markkinoinnista. Haastattelun tarkoituksena oli myös selvittää mitä digitaalisen markkinoinnin keinoja yritys on mahdollisesti aikonut tulevaisuudessa käyttää. Ehdotuksia ja kehitysideoita digitaalisen markkinoinnin hyödyntämiseen huonekalualalla tehtiin haastattelun ja teoria osuuden pohjalta.
Tutkimuksen tuloksista nousi esille, että huonekalualalla käytetään melko vähän digitaalista markkinointia. Oikeastaan digitaalinen markkinointi keskittyy tutkimuksen mukaan yrityksen internet sivustoille. Tutkimuksessa ilmeni myös, että suunnitelmia ja kiinnostusta markkinoinnin monipuolistamiseen on, joskin mitään konkreettisia suunnitelmia ei vielä varsinaisesti ollutkaan tehty.