Autolle.com myyntikuvien kehitysprojekti
Rehell, Lasse (2019)
Rehell, Lasse
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905149651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905149651
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona yritykselle nimeltä Autolle.com (Takuullecom Oy). Autolle.com on vuoden 2014 alkupuolella perustettu vaihtoautokauppa, jolla on neljä toimipistettä, sekä 11 myyntipistettä Suomessa. Yrityksen toimitusjohtaja Niklas Nukari päätti perustaa Autolle.com, kun hän työskenteli toisessa yrityksessä myyntiedustajana, jossa hän työnsä puolesta joutui matkustamaan paljon sekä vaihtamaan autoa säännöllisin väliajoin. Autojen jatkuva vaihtaminen oli kallista ja Nukari päätti keksiä ratkaisun asiaan ja Autolle.com syntyi pohdinnan tuloksena.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Autolle.com myyntikuvia laadukkaammiksi. Nykypäivän autokauppa käydään suuriltaosin netissä, tämän takia nähtiin Autolle.com hyödylliseksi yhtenäistää ja parantaa heidän myyntikuviensa tasoa, sekä luoda yhtenäiset kuvausohjeet kaikille yrityksen toimipisteille. Kehitysprojekti tehtiin työharjoittelun yhteydessä. Kehityksen pääpainona oli Espoon toimipiste ja sen kuvauspaikan kehittäminen toimivammaksi.
Kehitysprojekti aloitettiin lokakuussa 2018 ja sitä jatkettiin helmikuun 2019 loppuun saakka. Kehitysprojektin toteuttamista varten annettiin vapaat kädet luoda toimiva valokuvausohjeistus oman ammattitaidon pohjalta. Ohjeistus tehtiin yrityksen kaikkien toimispiteiden työntekijöille, jotka kuvaavat myyntiin tulevia ajoneuvoja. Tehtävänä tuli luoda yksinkertainen valokuvausohje yrityksen kaikille toimipisteille, ja jota yrityksen myyntikuvaajat noudattaisivat jatkossa. Ohjeistuksen luomisen yhteyteen kuului myös yrityksen työntekijöiden perehdyttäminen uuteen valokuvausohjeistukseen, sekä kalustoon.
Kehitysprojektin lopputulokseksi tuli valokuvaustyyli, jota yritys nykyään noudattaa kaikissa myyntikuvissaan. Kehitysprojektin ansiosta yrityksen sisällä saatiin koulutettua useampi henkilö siten, että he osaavat jatkossa kouluttaa tulevia työntekijöitä käyttämään valokuvauslaitteita oikein, sekä kuvaamaan yrityksen ohjeistamalla tavalla.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Autolle.com myyntikuvia laadukkaammiksi. Nykypäivän autokauppa käydään suuriltaosin netissä, tämän takia nähtiin Autolle.com hyödylliseksi yhtenäistää ja parantaa heidän myyntikuviensa tasoa, sekä luoda yhtenäiset kuvausohjeet kaikille yrityksen toimipisteille. Kehitysprojekti tehtiin työharjoittelun yhteydessä. Kehityksen pääpainona oli Espoon toimipiste ja sen kuvauspaikan kehittäminen toimivammaksi.
Kehitysprojekti aloitettiin lokakuussa 2018 ja sitä jatkettiin helmikuun 2019 loppuun saakka. Kehitysprojektin toteuttamista varten annettiin vapaat kädet luoda toimiva valokuvausohjeistus oman ammattitaidon pohjalta. Ohjeistus tehtiin yrityksen kaikkien toimispiteiden työntekijöille, jotka kuvaavat myyntiin tulevia ajoneuvoja. Tehtävänä tuli luoda yksinkertainen valokuvausohje yrityksen kaikille toimipisteille, ja jota yrityksen myyntikuvaajat noudattaisivat jatkossa. Ohjeistuksen luomisen yhteyteen kuului myös yrityksen työntekijöiden perehdyttäminen uuteen valokuvausohjeistukseen, sekä kalustoon.
Kehitysprojektin lopputulokseksi tuli valokuvaustyyli, jota yritys nykyään noudattaa kaikissa myyntikuvissaan. Kehitysprojektin ansiosta yrityksen sisällä saatiin koulutettua useampi henkilö siten, että he osaavat jatkossa kouluttaa tulevia työntekijöitä käyttämään valokuvauslaitteita oikein, sekä kuvaamaan yrityksen ohjeistamalla tavalla.