Urasivujen tyypillisiä elementtejä ja keinoja erottautumiseen
Holkko, Roosa (2019)
Holkko, Roosa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905149883
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905149883
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona LeadDesk Oyj:lle. Aiheen taustalla oli LeadDeskin brändiuudistus ja toive yrityksen urasivujen uudistamisesta. Opinnäytetyöprosessi alkoi joulukuussa 2018.
Opinnäytetyön tyyppi on laadullinen, aineistolähtöinen tutkimus, joka perustuu eri yritysten urasivujen vertailuun. Tavoitteena oli vertailla 18 ennalta sovitun yrityksen urasivuja ja tutkia, mitkä ovat urasivujen tyypillisiä elementtejä ja millä keinoilla yritykset erottautuvat muiden yritysten urasivuista. Havaintojen perusteella tehtiin kehitysehdotuksia toimeksiantajan uudistettavia urasivuja varten.
Opinnäytetyön päätutkimuskysymyksinä oli löytää vastauksia siihen, mitkä ovat urasivuille tyypillisiä elementtejä ja millä keinoilla yritykset voivat erottautua muista urasivuista. Alakysymykset olivat toimeksiantajan määrittelemiä.
Aineiston keruuseen käytettiin benchmarkingmenetelmää ja kerättyä tietoa analysoitiin käyttämällä menetelmänä sisällönanalyysia ja aiheiden teemoittelua. Benchmarkingin kohteina oli 18 toimeksiantajan määrittämää yritystä, joiden urasivuilta kerättiin vastauksia kysymyksiin. Kysymykset mietittiin yhdessä toimeksiantajan toiveiden mukaisesti.
Benchmarkingin tuloksena nousi sekä urasivuille tyypillisiä elementtejä että erilaisia keinoja erottautumiseen. Tulosten ja erilaisten rekrytointiviestintään liittyvien lähteiden perusteella tehtiin kehitysehdotuksia yrityksen urasivuille. Kehitysehdotusten pohjalta yritys on jo uudistanut urasivujaan, ja tuloksena saadaan toivottavasti enemmän hakijoita rekrytointiprosesseihin.
Opinnäytetyön tyyppi on laadullinen, aineistolähtöinen tutkimus, joka perustuu eri yritysten urasivujen vertailuun. Tavoitteena oli vertailla 18 ennalta sovitun yrityksen urasivuja ja tutkia, mitkä ovat urasivujen tyypillisiä elementtejä ja millä keinoilla yritykset erottautuvat muiden yritysten urasivuista. Havaintojen perusteella tehtiin kehitysehdotuksia toimeksiantajan uudistettavia urasivuja varten.
Opinnäytetyön päätutkimuskysymyksinä oli löytää vastauksia siihen, mitkä ovat urasivuille tyypillisiä elementtejä ja millä keinoilla yritykset voivat erottautua muista urasivuista. Alakysymykset olivat toimeksiantajan määrittelemiä.
Aineiston keruuseen käytettiin benchmarkingmenetelmää ja kerättyä tietoa analysoitiin käyttämällä menetelmänä sisällönanalyysia ja aiheiden teemoittelua. Benchmarkingin kohteina oli 18 toimeksiantajan määrittämää yritystä, joiden urasivuilta kerättiin vastauksia kysymyksiin. Kysymykset mietittiin yhdessä toimeksiantajan toiveiden mukaisesti.
Benchmarkingin tuloksena nousi sekä urasivuille tyypillisiä elementtejä että erilaisia keinoja erottautumiseen. Tulosten ja erilaisten rekrytointiviestintään liittyvien lähteiden perusteella tehtiin kehitysehdotuksia yrityksen urasivuille. Kehitysehdotusten pohjalta yritys on jo uudistanut urasivujaan, ja tuloksena saadaan toivottavasti enemmän hakijoita rekrytointiprosesseihin.