Brändi nimeltä Bo Reuter
Reuter, Bo (2019)
Reuter, Bo
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905149838
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905149838
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia henkilön brändäämistä sekä tehdä käytettävän teorian pohjalta suunnitelma, jonka avulla opinnäytetyön tekijä pystyy brändätä itseään nykyisillä työmarkkinoilla. Opinnäytetyön lähteinä käytetään henkilöbrändistä sekä tuote- ja palvelubrändäyksestä kirjallisuutta sekä internetsivuja ja blogeja, jotka kertovat aiheesta.
Henkilöbrändiä rakennettaessa on alkuvaiheessa syytä määrittää brändi ja sen tarkoitus. Brändin maineen, imagon ja identiteetin käsitteet on käytävä läpi, jotta saa paremman kuvan brändäyksestä. Brändi-identiteetti prisman avulla pystytään kartoittamaan brändin kaikki osa-alueet ja sen vaikutus kokonaisuudessaan.
Tämän jälkeen on määriteltävä kohdeyleisö sekä kanavat joihin henkilöbrändi soveltuu. Henkilöbrändäämistä varten sosiaalisen median kanavat ovat merkittävässä roolissa ja niistä on osattava valita oikeat oman henkilöbrändin rakentamiseen.
Tämän jälkeen voidaan siirtyä empiiriseen osioon, jossa käsitellään omaa henkilöbrändiä teorian mukaan. Kanavien suunnittelu ja kehittäminen ovat tärkeitä, jotta henkilöbrändi pysyy raikkaana ja kiinnostavana.
Itseäni brändätessä on kiinnitettävä huomiota, että saa tuotua omat voimavarat oikein esille. Lisäksi käytettävien kanavien sisällöntuotanto on oltava kohderyhmää palvelevaa, jotta henkilöbrändille saadaan mahdollisimman iso näkyvyys.
Henkilöbrändiä rakennettaessa on alkuvaiheessa syytä määrittää brändi ja sen tarkoitus. Brändin maineen, imagon ja identiteetin käsitteet on käytävä läpi, jotta saa paremman kuvan brändäyksestä. Brändi-identiteetti prisman avulla pystytään kartoittamaan brändin kaikki osa-alueet ja sen vaikutus kokonaisuudessaan.
Tämän jälkeen on määriteltävä kohdeyleisö sekä kanavat joihin henkilöbrändi soveltuu. Henkilöbrändäämistä varten sosiaalisen median kanavat ovat merkittävässä roolissa ja niistä on osattava valita oikeat oman henkilöbrändin rakentamiseen.
Tämän jälkeen voidaan siirtyä empiiriseen osioon, jossa käsitellään omaa henkilöbrändiä teorian mukaan. Kanavien suunnittelu ja kehittäminen ovat tärkeitä, jotta henkilöbrändi pysyy raikkaana ja kiinnostavana.
Itseäni brändätessä on kiinnitettävä huomiota, että saa tuotua omat voimavarat oikein esille. Lisäksi käytettävien kanavien sisällöntuotanto on oltava kohderyhmää palvelevaa, jotta henkilöbrändille saadaan mahdollisimman iso näkyvyys.