Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtuman suunnittelu ja kehittäminen: Action Factory kevät 2019

Remes, Inka (2019)

 
Avaa tiedosto
Tapahtuman suunnittelu ja kehittäminen Action Factory kevät 2019.pdf (2.845Mt)
Lataukset: 


Remes, Inka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051610233
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on toteuttaa monipuolinen tapahtumasuunnitelma kevään 2019 Action Factory -ulkoilmatapahtumasta. Suunnitelman tulee olla hyödynnettävissä kevään 2019 tapahtuman lisäksi myös jatkossa. Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona BrandBuddy Oy:lle. Työ on toiminnallinen ja se koostuu raporttiosuudesta sekä liitteenä olevasta tapahtumasuunnitelmasta.

Opinnäytetyö sisältää tapahtuman suunnittelun, kehittämisen ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvan ennakkomarkkinoinnin suunnittelun. Tapahtuman budjetointi, toteutus sekä jälkipuinti on rajattu opinnäytetyön ulkopuolelle. Opinnäytetyön toteutusajankohta on helmi- toukokuu 2019.

Raportissa noudatetaan perinteisen raportin mallia. Raportti alkaa johdannolla, jossa käydään läpi tavoitteet sekä esitellään toimeksiantaja. Idea työn aiheesta tuli toimeksiantajan puolelta, kun tarve tapahtumasuunnitelmalle nähtiin ajankohtaisena. Työskentelen itse toimeksiantajalla, joten koen työn syventäneen ammatillista osaamistani.

Opinnäytetyön tietoperusta on jaettu kahteen osioon. Ensimmäisessä osassa käsitellään tapahtuman suunnitteluprosessia ja tapahtumatuotannon osa-alueita, joita ovat tapahtuman sisällön tuotanto, tekninen tuotanto ja kaupallinen tuotanto. Sisällön tuotanto käsittää muun muassa tapahtuman strategisen suunnittelun, idean ja tavoitteet. Teknisellä tuotannolla tarkoitetaan tapahtumapaikkaan ja rakenteisiin liittyviä seikkoja. Kaupallisen tuotannon osalta työssä käydään läpi kaupallisia tavoitteita ja kohderyhmää. Tavoitteista perehdytään myös sisällöllisiin tavoitteisiin, jotka ovat tärkeässä roolissa Action Factory -tapahtumassa.

Tietoperustan toinen osio perustuu viestintään ja tapahtuman markkinointiin. Lähempään tarkasteluun otetaan sosiaalinen media ja sen tarjoamat markkinointikanavat, sillä Action Factoryn markkinointi toteutetaan kustannustehokkaasti sosiaalisen median kautta.
Action Factoryn tapahtumasuunnitelma toteutettiin opinnäytetyön tietoperustan pohjalta. Tapahtuman tavoitteena on tarjota kuluttajille uusia harrastemahdollisuuksia ja viestiä yleisesti yhteisen ajan tärkeydestä. Action Factoryn kohderyhmää ovat aktiiviset nuoret, lapset ja lapsiperheet. Markkinoinnin pääkanavaksi valittiin Facebook ja toiseksi kanavaksi Instagram.

Opinnäytetyön lähteinä käytettiin monipuolisesti sekä verkkolähteitä että kirjallisuutta, joten sen voidaan todeta olevan luotettava. Action Factory tapahtuma peruuntui toimeksiantajan puolesta huhtikuussa, joten suunnitelmaa ei päästy vielä hyödyntämään käytännössä. Tapahtuma tullaan todennäköisesti kuitenkin toteuttamaan myöhemmin samalla konseptilla, joten toimeksiantaja totesi opinnäytetyön onnistuneeksi sekä jatkossa hyödylliseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste