Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynninedistämistapahtuma : Case: Veikon Kone Valkeakoski

Pohjola, Sinna; Virtaanvuo, Susanna (2019)

 
Avaa tiedosto
Pohjola_Sinna_Virtaanvuo_Susanna.pdf (1.895Mt)
Lataukset: 


Pohjola, Sinna
Virtaanvuo, Susanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051710346
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja järjestää myynninedistämistapahtumapäivä yhteistyössä Valkeakosken Veikon Koneen ja Electroluxin edustajan kanssa. Tapahtumapäivä järjestettiin maaliskuussa 2019 kauppakeskus Koskikaran aulatilassa Valkeakoskella. Tapahtumapäivälle asetettiin kaksi päätavoitetta. Ensimmäisenä tavoitteena oli herättää kiinnostusta markkinoidun uunin eri ominaisuuksiin, kuten höyrytoimintoon ja saada ihmiset kiinnostumaan erilaisista ruoanlaittotavoista. Toisena tavoitteena oli edistää monipuolisten ja uusia innovaatioita sisältävien tuotteiden myyntiä. Onnistuneen myynninedistämistapahtuman järjestäminen oli myös yhtenä tavoitteena.

Työn tutkimuskysymyksenä oli selvittää, kuinka paljon tuotteen asiantunteva esitteleminen vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen. Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee kolmea tämän työn kannalta keskeistä aihetta, jotka ovat markkinointi, kuluttajan ostokäyttäytyminen sekä tapahtuman järjestäminen. Keräsimme myös tapahtuman aikana paikan päältä tietoa asiakkailta, jota käytimme onnistumisen vertailuun. Mittasimme onnistumista myös toimeksiantajan sekä Electroluxin edustajan haastatteluiden avulla.

Tapahtumapäivä sujui hyvin ja täytti molemmat päätavoitteet. Tapahtuma houkutteli paikalle ihmisiä, jotka olivat kiinnostuneita uunista ja sen ominaisuuksista. Tapahtuman myötä myös laatutuotteiden myynti kasvoi. Onnistuminen välittyy myös tapahtumapäivänä asiakkailta paikan päältä kerätyistä palautteista. Saimme vastauksen tutkimuskysymykseemme ja pidimme opinnäytetyön tekemistä ainutlaatuisena kokemuksena. Työelämän edustajat olivat myös tyytyväisiä toimintaamme ja järjestettyyn myynninedistämistapahtumaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste