Vuorovaikutus soittotunnilla opettajan ja oppilaan välillä
Kokki, Jarkko (2019)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051710382
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051710382
Tiivistelmä
Tässä kirjallisessa opinnäytetyössä käsitellään opettajan ja oppilaan välistä vuorovaikutusta soittotunnilla. Kirjoittajan tavoitteena on kehittyä musiikkipedagogina, saada lisää tietoutta vuorovaikutukseen liittyen, parantaa omia vuorovaikutustaitojaan soitonopettajana ja saada uusia työkaluja opettamiseen sekä syventää omia opettajan pedagogisia taitojaan.
Opinnäytetyössä käsitellään vuorovaikutusta eri aiheiden avulla: toisessa luvussa käsitellään vuorovaikutusta yleisesti, kolmannessa pohditaan vuorovaikutuksessa oppimista, neljännessä vuorovaikutuksen välineitä ja viidennessä luvussa esitellään vuorovaikutuksessa ilmeneviä haasteita. In this written thesis, interaction between a teacher and a pupil in the music lessons is concerned with. The author's objective is to develop himself as a music pedagogue, to get more knowledge about the interaction, to improve his own social interaction skills, to get new tools for the teaching and to deepen his own pedagogical skills as a music teacher.
In the thesis, interaction with the help of different subjects is first concerned with. In the second chapter, interaction in general is concerned with. Learning in the interaction is examined in the third chapter. The fourth chapter contains the tools of the interaction and the challenges which manifest in the interaction are handled in the fifth chapter.
Opinnäytetyössä käsitellään vuorovaikutusta eri aiheiden avulla: toisessa luvussa käsitellään vuorovaikutusta yleisesti, kolmannessa pohditaan vuorovaikutuksessa oppimista, neljännessä vuorovaikutuksen välineitä ja viidennessä luvussa esitellään vuorovaikutuksessa ilmeneviä haasteita.
In the thesis, interaction with the help of different subjects is first concerned with. In the second chapter, interaction in general is concerned with. Learning in the interaction is examined in the third chapter. The fourth chapter contains the tools of the interaction and the challenges which manifest in the interaction are handled in the fifth chapter.