Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän keinojen kartoitus ja kehittäminen: Case: KS Geoenergi Oy

Pihlajamaa, Annina (2019)

 
Avaa tiedosto
Pihlajamaa_Annina.pdf (1.111Mt)
Lataukset: 


Pihlajamaa, Annina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010587
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa toimeksiantajayritys KS Geoenergi Oy:n markkinointiviestinnän keinoja sekä kehittää niitä kartoituksen tuloksen perusteella. Tavoitteena oli myös selvittää jo olemassa olevia ja mahdollisesti tulevaisuudessa hyödyllisiä mainontakanavia.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostui markkinoinnin, markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin sekä erityisesti markkinointiviestintään kuuluvan mainonnan teoriatiedosta. Varsinainen kartoitus tehtiin sekä kvalitatiivisena että kvantitatiivisena tutkimuksena. Käytännössä se tarkoitti vanhojen ostotilaus-ten läpikäyntiä vuosilta 2016–2018 sekä pienimuotoisen asiakaskyselyn laatimista Webropol-ohjelmalla sekä sen analysointia. Näiden tietojen pohjalta tehtiin kehittämissuunnitelmaa jatkoa varten.

Työn tulosten perusteella saatiin luotua suuntaa antava markkinointiviestintästrategia yrityksen käyt-töön. Strategian käyttöönotto ja seuranta jätettiin kuitenkin yrityksen harteille. Asiakaskyselyn vastausten pohjalta saatiin selville, että ostotilauksen tehneet asiakkaat olivat usein kuulleet yrityksestä verkon hakukoneesta, keskustelufoorumeilta tai tuttavan suosituksesta. Opinnäytetyön tuloksena oli, että yrityksen kannattaisi jatkossa panostaa verkossa tapahtuvaan mainontaan.
 
The purpose of the thesis was to map the methods of marketing communication of the client company KS Geoenergi Oy and to develop them as needed. The target was also to identify existing and profitable advertising channels.

The theoretical part of the thesis consisted of marketing, marketing communicaton planning process and especially advertising marketing. The actual survey was made both as qualitative and quantitative survey. In practice, it ment going through the old purchase orders from years 2016–2018 and making a small customer survey with Webropol and analyzing it. On the basis of this information, a development plan was made for the continuation.

Based on the results of the work, an orientation marketing strategy for the use of the company was created. However, the implementation and monitoring of the strategy were left to the company. Based on the customer survey responses, it was found that customers who placed a purchase order often heard about the company through the network search engine, platform or from an acquaintance. When thinking about the continuation of the business, it would be worthwhile to invest in online advertising.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste